onsdag 17 augusti 2011

Dagens Kram Går Till Er..

Valentine
NL
"En Kram"
Night Ladys Star
Det finns något i en kram..
Den värmer om hjärtat..
Den välkomnar oss hem..
Night Ladys Star
Den gör det lättare att skiljas åt..
En kram är ett sätt att dela glädje och sorg..
Eller ett sätt för en vän att visa att dom gillar dig..
Night Ladys Star
För att du är du..
Kramar är till för alla som vi bryr oss om..
Från mormor till din granne eller din nallebjörn..
Night Ladys Star
En kram är något fantastiskt..
Den är det perfekta sättet att visa något..
Att visa kärlek som är svår att uttrycka i ord..
Night Ladys Star
Det är underligt vad en kram kan göra för välbefinnandet..
Den fungerar överallt och på alla språk..
Night Ladys Star
Kramar behöver ingen utrustning..
Reservdelar eller batterier...
Night Ladys Star
Öppna bara dina armar och ditt hjärta..
Night Ladys Star
kram Night Lady


5 kommentarer:

Moonlight sa...

Hej Night Lady,
Att kramas är ett välbefinnandet, och man känner sig omtyckt,
Ha en bra dag...
Kram Moonlight

Night Lady sa...

Hej Svejs...
Försökte att göra en ny blogg men det var tji.. något fel på nytt inlägg helt plötsligt..Jag tycker det verkar som det är en massa olika småfel även här på blogspot..
Kanske ett önsketänkande att ha en helt felfri sajt någon gång..
Kram Night Lady

Rayas Blogg sa...

Det gör gott att kramas, iaf med såna man tycker om! Fast man kan ge kram till nån man inte riktigt tycker om, av olika skäl. Vi kramades inte i min barndom, minns inget sånt. Jo, kanske de vuxna kunde göra det om man inte setts på länge. Barn lyftes väl upp så länge de var tillräckligt små. Minns att min far t ex kramade mig typ en gång när jag var ca 15 år.. Men det räckte! I många lände kysser man också när man hälsar.. det känns lite för mycket, tänk vilka virusspridare! KRAM/Raya

Night Lady sa...

Hej svejs..
Jo jag lärde mig som liten att kramas och pussa på kinden för jämnan för min mamma är ju från Spanien och det säger väl allt..
Men jag märker på en del att dom ryggar undan lite och det är faktiskt det stela svenska..Nej visa känslotr och lev längre kram på dig Nicki

Rayas Blogg sa...

Nicki det är jättetrevligt med vanliga kramar! Vill man visa att man tycker om någon är en kram ett riktigt bra bevis..
Och jag tror att det kramas mer i Finland och Sverige idag än för trettio år sedan.
Att visa känslor är inte lätt om man fått sträng uppfostran som förr i tiden. Nu är det rätt att visa känslor och jag tycker det är nyttigt för alla. Öppenhet ligger naturligt i skyttens egenskaper, hjärtlighet, värme, att få dela glädje och sorg med andra.. Det är mänskligt! Kramar är viktiga. Krama mer! ..Raya