fredag 16 september 2011

Courage..

Night Lady
"Mod"
"En Personlig Egenskap"
Night Ladys Star
"Hur berättar man för en sjuårig pojke"
att hans tvillingsyster och mamma har varit med om
en svår bilolycka..Det var ingen lätt uppgift Fredriks pappa
hade framför sig..
Night Ladys Star
Fredrik det har hänt en olycka..Mamma och Cecilia har blivit
påkörda av en buss och har åkt till sjukhuset..
Vi får hälsa på dem nu på en gång.
Night Ladys Star
De sa nästan ingenting under bilfärden..
Men till slut bröt Fredriks pappa tystnaden..
Night Ladys Star
Cecilia förlorade en hel del blod i olyckan
och blod behöver man ju för att leva det vet du..
Nu är det så att ni två har samma sorts blod eftersom
ni är tvillingar..Kan du tänka dig att ge blod till din syster..
Night Ladys Star
Fredrik satt tyst en stund..
Kommer det att göra ont..undrade han..
Det känns lite när de sticker in nålen men inte så mycket..
Fredrik funderade en stund till och sa sen..
"Okej jag gör det"
Night Ladys Star
När de kom till sjukhuset stod läkarna beredda att ta emot dem..
Fredrik fick ligga på en brits bredvid sin syster medan läkarna
gjorde i ordning apparaterna..
Night Ladys Star
Dom berömde honom hela tiden för att han var så duktig och modig..
Men när allt var färdigt var det som om modet svek honom..
Night Ladys Star
Kommer jag att börja dö på en gång..
frågade han medan han gjorde sitt bästa
för att svälja gråten..
Night Ladys Star
Det är inte så lätt för en sjuåring att veta att han inte
skulle behöva ge allt sitt blod till sin syster...
Men mod har ingenting med ålder att göra...
"Det visade Fredrik"
Night Ladys Star
"Dagens Citat"
Mod är att göra det du är rädd för att göra..
Det kan inte finnas något mod
utan att du är rädd först..
Night Ladys Star
Night Lady

6 kommentarer:

Rayas Blogg sa...

En väldigt bra historia. Att vara modig betyder inte att man inte är rädd...
Tack för bilden i min slide-gästbok. Så förvånad jag blev.. Jag var ute och plockade lite svamp igår, kameran följde med. Första bilden jag tog var en solbelyst plank vid kolonilotterna intill Eggebygård. Har lagt den upp på min blogg och du får den i din gästbok också.. Bara att den liknar mycket bilden du gav mig, fast spegelvänt!
Ha en fin helg kramar/Raya

Lady Jude sa...

Very touching story there Nicki..
Have a lovely weekend my friend..

Moonlight sa...

Hej Night Lady,
Fint beskriven..
Ja vad skulle livet vara om vi inte har mod att prova något ?
Ha en trevlig kväll..
Kram Moonlight

Night Lady sa...

Hej Raya...
Ja bilderna var verkligen lika vad konstigt..Jag åkte förbi ert koloniområde i lördags men det skja jag skriva om i min wordpress..Hoppas du slipper att gå ut idag...Vi hörs kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Lady Jude...
I'm glad you find me.. :-)
Have a nice day mu froíends hugs Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Vart lite svårt att svara här för dom som skrivit har valt att skriva i så olika bloggar..Tur att man får alla till sin mail annars hade jag missat när det skrivs i gamla bloggar..Hoppas du håller dig inne idag för man får väl simma ner till centrum snart..Kram Night Lady