onsdag 28 september 2011

Friends..

Nostalgi
nl
"Var Rädd Om Dina Vänner"
Night Ladys Star
Jag fick detta från en vän..Som fick två saker att välja mellan..
Det sa mig att även jag hade två saker att välja mellan..
Jag har valt..Nu är det Din tur att välja..
Night Ladys Star
Historien handlar om en Mamma som för en tid sedan skällde på sin
5 åriga dotter för att hon slösade på en rulle med dyrt
guldfärgat omslagspapper..
Night Ladys Star
Pengar var det ont om och hon blev ännu mer upprörd när hon såg att
dottern använde pappret att dekorera en ask
som hon placerade under julgranen..
Night Ladys Star
Hur som helst den lilla flickan gav presentasken till sin mamma
nästa morgon och sade..Den är till dig Mamma..
Night Ladys Star
Mamman blev generad för hennes tidigare ilska mot flickan
men hennes ilska blossade upp igen när hon öppnade
presentasken och såg att det var tomt..
Night Ladys Star
Hon sa till sin dotter med harm i rösten..
Vet du inte unga dam att när du ger bort en present
är det meningen att det skall vara någonting i paketet..
Night Ladys Star
Dottern hade tårar i sina ögon..Men Mamma,det är inte tomt..
Jag blåste kyssar i den tills den blev full..
Night Ladys Star
Mamman blev förkrossad..Hon föll på knä och slog armarna
om sin dotter och bad henne om förlåtelse för sin
obetänksamma ilska..
Night Ladys Star
En kort tid senare tog en olycka dotterns liv och det sägs
att mamman behöll det gyllene asken bredvid sängen
för resten av sitt liv..
Night Ladys Star
När hon kände sig nere eller mötte svårigheter öppnade
hon asken och tog ut en inbilld kyss och mindes
kärleken från barnet som hade lagt kyssarna däri..
Night Ladys Star
En verkligt underbar känsla denna gåva till oss är en ask full med
ovillkorlig kärlek och kyssar från våra barn familjen och vännerna
Det finns inget mer värdefullare än detta..
Night Ladys Star
Så du har nu två val:
Sänd detta vidare till dina vänner..Eller bry dig inte om detta
och agera som om det inte berörde ditt hjärta..
Night Ladys Star
Som du ser jag valde första alternativet..
Vänner är som änglar som lyfter upp oss på våra fötter
när våra vingar har problem med att komma ihåg
hur man flyger..
Night Ladys Star
Night Lady

22 kommentarer:

Rayas Blogg sa...

Vännerna hör till det viktigaste här på jordelivet. Tänk om alla kunde vara vänner med varandra.. Vilket samspel!
Kram/R

Cumulus sa...

Jag var in och skrev hos Raya, det var inga problem. Men det går inte med IE, jag måste byta webbläsare till chrome för att kunna kommentera på googles bloggar.
Kan felet ligga där?

Hoppas det löser sig på ett enkelt sätt.

Kramar.

Night Lady sa...

Raya...
Ja du har så rätt..
Önskar dig en fin dag..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Cumulus...
Du har helt rätt sidor som min dator stänger ner är dom som har Google Crome..Vad jobbigt..Jag kan skriva hos dig men alla andra som jag får problem hos dom har crome..Ja jag byter inte har blivit avrådd från folk som kan sånt här att jag inte ska skaffa google crome..Så om det innebär att jag inte kan hantera blogspot ja då nöjer jag mig med min wordpress..Jag trivs bäst där alla skriver till mig där och jag har fått många vänner där..Plus många gamla från space..Så jag ligger lågt med blogspot..Kan ju ha alla night ladys bloggar här men får väl strunta i att skriva hos folk här på blogspot..och prata med folk på wordpress istället..
Tack för hjälpen du löste ju problemet kram Night Lady

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Väldigt rörande att läsa,
Riktiga vänner ska man vara rädd om,alla behöver en..
Ha en bra Dag...
Kram Moonlight

Night Lady sa...

Tack Moonlight..
Just nu är jag fly förbannad får inte bort bloggintresserade hur jag än gör..Helt sanslöst..Verkar som om blogspot är en mycket dåligt fungerande sajt..

Vet inte var jag ska ha min Night Lady måste hitta ett ställe som inte krånglar..Annars får jag ha båda mina nick på wordpress..

Orkar inte med detta krångel längre dom har förstört min dag totalt..Så ska maila en tjej som har tips på andra bloggsajter måste nog gå vidare..Talar om sen hur det blir Kram NL

Cumulus sa...

Men så tråkigt att det krånglar så här för dig!
Saknar windovs live än, där var det rejält...krånglade det, så var det rejält och allt var enkelt och lättförståeligt.
Har du hört nåt från Jamie?

Kramar.

Snow White The Survival sa...

Hello my friends..
Have a nice weekend...
Hugs Snow White

Rayas Blogg sa...

Det där med Google Crome kanske inte stämmer helt. Jag har inte det och ska inte ha. Jag har Mozilla Firefox och absolut inga problem med någonting.
Jag kommer ha kvar mina sidor eftersom jag orkar inte skapa nytt, men önskar att du kunde ha det lika bra - fattar inte varför det ska vara så. Det var lika problemfritt för mig på Webs också, stängde bara för att nästan alla andra försvann..
Kramar/Raya

Night Lady sa...

Cumulus...
Ja det verkar vara detta med följa bloggar och profil som vanligt..
Har tagit bort alla hos Snow White det gick bra..När jag vill ta bort bloggintresserade så går det inte alls och då kallar dom mig Snow White..Tittar jag i min profil så är jag Night Lady..Så som jag ser det så är det blogspot som har problem..Går ej heller att ta bort mig som följare någon stans så nu lägger jag helt ner just den biten..
Ja jah hörde av Jamie en snabbis för ett tag sen i Snow Whites slide men sen blev det tyst igen..Hoppas bara att hon mår bra och att det är tidsbrist som gör att vi inte ser henne..Har bjudit in dig till Snow White den är tills vidare låst..Ha en fin helg Kram Night Lady

Night Lady sa...

Love you Snow White The First Princess...XXXX

Night Lady sa...

Hej Raya..
Ja spela roll vilket problemet är jag tycker att blogspot är cocobello mycket smått och gott som strular..

Att vi hade problem på webs beror på att jag moonlight sussi och Maud har överskridit våra utrymmen..Dom minskade ner och bestämde att vi bara fick ha 8 sidor..jag hade 19 dom andra har också för mycket bara karin som ännu så länge kan uppdatera..

Så vi fick inte göra ett dugg mer förrän vi tog bort 10 sidor..Inga nya bloggar inte skriva i gästböcker med mera..

Om vi slängde allt vi hade så gick det bra..Maud och sussi kan inte ens skriva bloggar så vilket skitställe..Jag och Mathilde var vän med webs på twitter dom frågade hur det gick med våra webs vi svarade att vi slängt dom och gissa var webs tog bort oss som följare på twitter..Vad oseriöst av en stor website ynkligt..

Så anledningen till att du inte hade prioblem på webs var att du hade inte överskridit ännu..
Och som sagt bara karin som kan göra något just nu..
Mauds och sussis sidor är döda..
Dom får väl flytta till något nytt ställe eller bara låta sidorna vara..
Ha en fin helg...Kram Night Lady

Anonym sa...

Ohh Hej hej Night Lady!!
Ja jag kommer tillbaka och vet inte när jag kommer, min dotter blivit sjuk.. Ja det var mycket hos facebook och massor masker och varit ute mycket.. Men jag märkte nytt hos blogspot när jag inne, kände inte nya.. jag ska kanske forsoka komma in och visst jag håller med dig kvar Jag fortfarande med IE9 ok, Synd att jag hinner inte mycket när min dotter och min man data sedan dessa..!! Vi bara allt bra!! Jag ska skriva senare..
Stor kraammm Bacio ♥ ♥ :D JamieSilver / Rapunzel

Night Lady sa...

Nejmen hej Jamie..
Där är du ju vad glad jag blir puss puss puss..Säg till dotter och man att datorn tillhör Mamma Basta!!!Ha en fin helg kraaam Night Lady

Cumulus sa...

Minns du mitt problem här för ett tag sedan?
Det var ett program jag satt in...och koden i programmet stoppade mig från det mesta, till sist kunde jag inte se min sida, för datorn skar direkt.
Du kom inte heller in då.
Undrar om det är nåt sånt nu, med ditt space.

Men går jag in med IE 7, som jag har, så åker jag ut från spacet när jag ska kommentera. Därför tog jag ner Chrome och möjligt är att den segar ner datorn...men inget jag reagerar speciellt över. Nu har jag både Firefox, IE och Chrome, så min dator borde ju säcka ihop. Nej, det är ingen fara. Man får tömma chachminnet och defragmentera.
Värre är det med alla enorma foton, min dator fylls med. Det segar ner den väldigt, innan jag flyttar dom till den externa.

Hoppas verkligen din fina sida får vara kvar här.

Kramar om dig.

Night Lady sa...

Hej Cumulus...
Ja jag kommer ihåg krånglet..Och vet du vad idag har jag inga fel alls på blogspot..Däremot så verkar det inte gå att skriva med nickis wordpress på blogspot idag helt plötsligt godkänner dom inte wordpress skumt..
Allt det här krånglet hoppar hit och dit..Kanske ska jag byta webbläsare till firefox en vän babbi skrev om det på min wordpress men jag kunde inte svara hos henne idag..fick svara bara på min wordpress hoppas hon ser det..

Hon gav mig den här länken att dela ut bland mina vänner då slipper vi ha dom förvridna bokstäverna som är så kråmgliga..

http://fixa-din.blogspot.com/2011/06/captcha-ordkontroll-for-kommentarer.html

Och ja vår Jamie är tillbaka kul..
Såg att du hittat Moonlight då blir hon glad vi är grannar och du var vän med henne på space..
Moonlight heter Mathilde på wordpress..

Vad mer jo snowwhite skickade inbjudan till din mail du får godkänna en gång i ditt mail sen kommer du in alltid..

Ha en härlig helg nu så hörs vi..Kram Night Lady

Cumulus sa...

:))) Tack, för titten!
Blir alltid lika glad att se dig.

Ja, Monnlight var en trevlig överraskning...och Jamie!! så glad jag blev!
Nu kan vi slappna av :)

Ha det så gott.
Kraaam.

Anonym sa...

Ciao!! Night Lady Vad söt ni!!! Jag fortfarande kvar blogspot.. Hmm menar du att din snövit inlåst eller ska jag lägga din länk hos min blogspot eller senare??? Ehh jag bara lite snurra!!! Japp jag har skrivit till dig från min blogspot.. Men duu, du vet att jag alltid finnas hos dig och cumulus och moonlight men jag har sett moonlight snyggt hennes nya blogspot ser jag bakom bakgrund.. Och det har jag lagt hennes länk klart igår.. Bravooo!! Jag fortfarande samma "IE9 / firefox" och ogillas crome!! Puusssss er!! Bacio ♥ ♥ Oh vad jag skratt.. fnisss!!! :D Halloj ni kan läsa min kommentera nyligen som ni har skrivit till mig och jag svara er ;D Ok
Kraaammmeeennn =.= ;P //JamieSilver

Night Lady sa...

Tack detsamma Cumulus alltid roligt när du tittar in..
Nu vet jag att det var ett stort fel på blogspot vart ju nästan totalt skrivstopp..Idag fungerar det men ganska haltande..
Ha en fin dag min vän kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jamie...
Ja det är skönt att du är tillbaka för vi visste ju inte om det hänt något..Men nu vet vi att du mår bra..Ja nu har jag en wordpress och 2 blogspot jag låste upp snow whites blogspot verkar varaq lite enklare..
http://snowwhite070.blogspot.com
Välkommen dit Rapunzel kram Night Lady

JamieSilver sa...

Ciaooo!! Cuore amica!
Grrr på mig och jag tog lite fel för jag märkte när jag trycka min sidor och det blir halv sekund vit bakom bakgrund och sen fram till synas mina malldesign leon..
Minns jag att den var snabbt men nu ser jag bara ett sekund blir vit..
Jag blir tokig.. näähä dumt av mig usch!! Hihihi!!
Hur gick dig just???
Stor krammmm ♥ :D
(ändrat kort JamieSilver)
Hopplös hos redigering Grrmm!!

Night Lady sa...

Hej Jamie...
Ja jag ser att du ändrat bild..
och ja ibland krånglar det mycket här på blogspot hälften beror på att dom har en massa små fel resten beror på att dom gjort om saker som vi inte förstår direkt..
Men till slut så löser det sig ändå..Kram Night Lady