lördag 5 november 2011

Gåvor..

Big Cats
"Världens 7 Underverk"
Night Ladys Star
En grupp studenter studerade världens sju underverk på en geografilektion..
Vid slutet av lektionen bad läraren eleverna att skriva ned
det dom trodde var de 7 underverken av idag..
Nästan alla elever skrev följande lista..
Night Ladys Star
1. Egyptens pyramider..
2. Kinesiska muren..
3. Taj Mahal i Indien..
4. Statyerna på Påskön..
5. Pyramiderna i chichen ITZA i Mexiko..
6. Colosseum i Rom..
7. Alhambra i Spanien..
Night Ladys Star
Efter att ha samlat in alla svaren, upptäckte läraren
att en ung flicka satt mycket tyst och hade inte ens börjat skriva...
Han frågade henne därför vänligt om hon hade svårt för att göra en lista...
Night Ladys Star
"Ja svarade den unga flickan "
Jag har svårt att skriva eftersom det finns så många att välja på..
Läraren svarade Berätta vad du funnit så kanske jag kan hjälpa dig..
Den unga flickan tvekade men satte därefter igång med att skriva..
Night Ladys Star
1. Att kunna se..
2. Att Kunna höra..
3. Att Kunna vidröra..
4. Att Kunna känna..
5. Att Kunna springa..
6. Att Kunna skratta..
7. Att Kunna älska..
Night Ladys Star
Tänk så lätt det är att se på dessa minnesmärken som mänskligheten skapat..
och betrakta dem som underverk..Medan vi inte ens ser de fantastiska gåvor
som vi alla har begåvats med gratis!
Night Ladys Star
Night Lady

6 kommentarer:

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Ja det stämmer bra, fantastiskt..
Fint Bild på bloggen...
Jag pysslade med min mobil, och satte ett filter på fronten,jag tro jag lyckats..
f.ö. slappa jag, inget vidare väder, grått men ljummet
Ha en fin Kväll...
Kram Moonlight

JamieSilver sa...

God morgon ☻ Night Lady ☻
Jag var ganska mycket rysar som vad händer fortsatter översvämmningar norr Italien och vi bor syden, stackas folket det flesta dog!! Ligger mycket händer 4 städer just från okt till nu ser jag på tv usch!! Och hur mår ni? vi bara bra som vanligt!! Ja jag har lagt snyggt favicon syns lejon hos min blogspot "JamieSilver" underbart och tar bara dröja klart en dag cirka, nu ser jag där menar jag hos min IE underbart, japp jag ska lägga oxå med Rapunzel favicon!! intresserande mig hihii!! Stor kram och jag tänker på dig!!! Ses senare!!! Jag kunde inte fatta kom plötslig svämmningar hemsk!! fyra stader ligger vackra
Floren, Genova, Torino och nu Milano!! Mycket regn.. allt förstörde!!
Här oxå händer bara lite, i Messina har hänt många ggr men i Palermo bara några.. Men i Norr Italien mycket!! Hoppas vi kunde åka motorvägen men gick en del sönder!! vilken trist!! Börja i år låter hemsk!! Ha en fin veckan!! Kram igen hihii!! Nu jag ska satt in en favicon hos Rapunzel verklig cool!! :D ☻ // Jamie!! (Psss du kan ta bort "Lilla Blogg" och räcker bara "JamieSilver" ok .....

Cumulus sa...

Såg att årets julklapp är mysoverallen...barnbarnen har den...är det den du menar? Den är i fleece eller teddy.

Må gott.
Kram.

Night Lady sa...

Hej Moonlight tack tack..Ja mobil jag har fortfarande inte köpt displayskydd på grund av att dom är slut överallt till min mobil suck bara att vänta tills det kommer in nytt..Skönt att allt gick bra igår kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jamie...
ja jag har sett på tv att det är mycket översvämningar i italien och jag tänkte genast på dig..
Tur att det inte är i din del av landet..Saqmma som i thailand ungefär..Du vet maud hon som har mulan hon är i thailand nu..

Jag har varit hos doktor hade bihåleinflammation inte så kul han gav inte antibiotica jobbigt för jag vet att jag måste ha det han gav några andra piller..Så får väl gå tillbaka om det inte hjälper

Har inte bytt favikon hos mig eller snövit spelar ingen rill vad det är på den lilla bilden tycker jag

Har försökt ta bort lilla blog från jamie men efter ett tag kommer det tillbaka konstigt..
Kram på dig Night Lady

ps hoppas det inte blir översvämningar hos dig..kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Cumulus..
Nej jag menar inte den..Det här är så kallade pyamasar..
Mina byxor är rutiga i vitt och cerise rosa..dom är i flanell..Tröjan är bara cerise rosa med ett tryck på i enfärgad rosa den är i samma tyg som en vanlig t-shirt..
Ibland är byxorna randiga istället..Men en färg från byxorna går alltid igen i tröjan jätteskön är den och det kallas dam pyamas finns för herrar också jag ska köpa fler..Ha en fin dag kram Nicki