onsdag 2 november 2011

Känner du igen mig..

Sunrise
"Vet du vem jag är?"
Night Ladys Star
Jag är din ständige följeslagare..
Jag är din största hjälpare och din största börda..
Jag knuffar dig framåt eller drar ned dig i ett misslyckande..
Jag är helt och hållet i ditt våld..
Night Ladys Star
Hälften av det du gör kan du lika gärna lasta över på mig..
Och jag kommer att göra det snabbt och korrekt..
Jag är lätt att jobba med men du måste vara bestämd..
Visa mig exakt hur du vill ha någonting gjort..
Efter ett par lektioner gör jag det automatiskt..
Night Ladys Star
Jag är alla stora människors tjänare..
Och tyvärr alla misstags tjänare också..
De som är vinnare har jag gjort till vinnare..
De som är förlorare har jag gjort till förlorare..
Night Ladys Star
Jag är inte någon maskin..
Men jag arbetar med en maskins precision..
Och med en människas intelligens..
Du kan använda mig för profitens skull..
Eller använda mig för undergångens skull..
Night Ladys Star
Det spelar ingen roll för mig..
Ta hand om mig, träna mig var bestämd..
Och jag kommer att lägga världen för dina fötter..
Var mild mot mig och jag kommer att förgöra dig..
Night Ladys Star
Vem jag är?
"Jag är VANAN"
Night Ladys Star
"Citat Vanan"
Vanor är märkliga saker..
Folk vet aldrig själva om att de har dem..
Vanans makt är stor..
Night Ladys Star
Night Lady

23 kommentarer:

Snow White The Survival sa...

Jag känner igen den
Ha en fin dag kram Snow White

Rayas Blogg sa...

Det känner jag också. Ju mer goda vanor man har desto mindre finns det plats för dåliga vanor. Bara det att skillnaden mellan gott och ont är inte alltid så klar just när det gäller vanor..
Ha en fin dag.. Kram/Raya

Queenvickans sa...

Hej
Och god fortsättning på veckan. Vilken fin sida Snövit har,
kram
Jatta

Night Lady sa...

Tack detsamma lilla Snow White..Kram..NL

Night Lady sa...

Raya..Ja goda vanor eller dåliga vi har nog båda delarna och det är svårt att byta vanor..Tack för titten Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Vad kul att du hittat min Disneysida..Min Snow White sida är ingen barnsida utan en hyllning till Walt Disney..

Jag försöker att återskapa mina sidor från Windows Live Spaces där hade jag Night lady och Snow White från start till slut minst 7 eller 8 år..sen lade ju space ner..

Har spart alla Night Ladys och Snow Whites bloggar så återskapar nu mina 2 största sidor..Men det blir ingen större respons alls här på blogspot..

Däremot min wordpress sida Nicki går hur bra som helst på grund av att där har jag mer nya vänner som jag fått på wordpress alla gamla vänner från space ja dom trillar in nån gång på blogspot men det finns inget större intresse alls därför behövs nytt blod dvs nya vänner kanske..

Dig fick jag ju på webs tack tack..
Men som sagt hur dött det än är här på blogspot så kommer jag att behålla Night Lady och Snow White för min egen skull jag tycker om dom..

Ha en fin dag min vän kram Night Lady / Nicki / Snow White

Queenvickans sa...

Hej
Och vad härligt, då kan du en hel del spanska? Google har något som heter websites - men jag vet inte om det är många som använder det? Jag har haft den gömd och pilar ibland för att förstå hur den fungerar men tycks ha en lång webbadress. Varmt och gott väder, grått förstås men härligt ädnå.
Ha en fin helg.
Kram
Jatta

Cumulus sa...

Vilken tänkvärd blogg!
Där jobbade mina grå, men utan resultat :)
Vanans makt är så väldigt mycket, både bra och illa, som du skriver.
Stannar hjärnaktiviteten, klarar vi vardagen med hjälp av vanan.
Märkligt eg. vad vi är beroende av våra vanor! Att sluta röka tex, skapar ofta en depression.
Sina vanor ska man vara rädd om - piiip . Birgitta Andersson :))))

Kramar om dig.

Rayas Blogg sa...

Hihi, av en gammal vana kikar jag in här fast det är sovdags och gäspar så det knakar.. Jo jag inser nu att det var dumt att byta profilbild, men det är första gången någonsin den inte byts på alla gamla inläggen man gjort, det har aldrig hänt. Var som helst annars går det att ändra sin bild - men här inte. Har man valt en dålig bild i början så känns det som man inte fick byta den till bättre. Hoppas ni inte tröttnar på min eviga grin ;-)
Vet inte om jag hinner blogga i morgon så önskar jag dig redan nu en trevlig helg..
Kram/Raya

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Detta känner jag ochså till, allting blir en vana för dig själv och andra... det kan vara påfrestande eller glädjande..
Önskar dig en trevlig helg...
Kram Moonlight

Night Lady sa...

Hej Vickan..
Nejdu min spanska är värdelös nu kan knappt prata alls min lilla mamma är störtsur över det men som tur är kan jag svenska och engelska desto bättre..Men om jag var i spanien en månad kanske sp skulle det komma tillbax..

Google websites vet jag inte vad det är..Min första sajt på nätet var på planet mobil sen var jag på zoonen ett tag en djursajt..Sen var det msn-groups när dom lade ner så vart det windows live spaces resten vet du wordpress webs och blogspot..

Facebook no way vill inte ha men har en twitter har jag ingen lust kan jag gå dit och säga buhh..en microblogg helt enkelt..
Önskar dig en fin helg nu kram Night Lady / Nicki

Night Lady sa...

Hej Cumulus..
Ja vanor är svåra att bli av med Min sambo har väldigt mycket vanor han har jättesvårt att bryta jag hare antagligen an massa jag också..Fast sluta röka gick som en dans för både janne och mig efter många års bolmande..För mig är det redan tre och ett halvt år sen jag är fortfarande lika förvånad..Nu önskar jag dig en fin helg kram Nicki

Night Lady sa...

Hej Raya..
Ja vi gillar ditt stora solvargsgrin så behåll den bilden du :-)Önskar dig en fin helg nu..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Moonlight..
Ja vanor kan vara påfrestande men mina egna gillar jag ha ha..Ha en fin helg nu kram så länge Night Lady

Doris sa...

Hi Night Lady, great post. I hope your weekend is great. by safe. hugs

Queenvickans sa...

Det är bedrövligt vad man glömmer, läste spanska i tre terminer. Engelska hör man mycket på tv -därför är det väl lättare. Om du loggar in på Google, kontoinställningar där allt finns, gmail,picawebbalbum etc... finns också något som heter webbplatser.
Info
https://sites.google.com/site/hurgorman/varfoer-hemsida-med-google-sites

Sedan kan du anmäla din blogg och använda ping
http://nyligen.se/
http://bloggping.com/

och även se till att den finns på sökmotorerna
http://www.lavenit.se/sokmotorer.html

Verkar som de som gör brevmallar och tags inte har några hemsidor. Har du t.ex Walt Disney skrivet som intresse i din profil? Då kan du googla från profilsidans intresse och se om det finns andra.

Önskar Dig en fin helg.
Kram
Jatta

Seçil Zoral sa...

Merhaba.Arkadaşım..
teşekkür ederim sizede güzel bir hafta sonu dilerim..Kucak dolusu sevgiler..

Cumulus sa...

Tittar in och önskar dig en riktigt fin helg.
Hoppas du inte har samma gråväder, som vi har här.
Men det är fortfarande +9 grader och det är ju helt otroligt.
Tacksam för varje snöfri dag.

Kram.

Night Lady sa...

Thanks Doris Ann..
Same to you..
Hugs xxx Night Lady

Night Lady sa...

Now I see Doris Ann you have a wordpress now I like that..Hugs Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Ja min spanska den ligger bara vilande skulle nog minnas allt ganska fort igen..
Tack för alla länkar ska kolla ordentligt på alltihop så fort jag har mer tid..
Har slängt min twitter idag lessnade på den..Ha en fortsatt bra helg kram Night Lady

Night Lady sa...

Merhaba Seçil ..
Eğer arkadaşım olmasını istediğiniz komik .. İyi tatiller ve geri kabul edilir ..
Hugs Night Lady

Night Lady sa...

Cumulus..
Jo då vi har samma äckliga gråa väder här därför är vi hemma idag..
Sitter vid datorn i min nya pyamas eller hemmadress eller vad man nu ska kalla den..
Det är mode just nu att ha rutiga byxor i flanell med en passande enfärgad överdel i en färg som går igen i byorna..Jätteskön dress för hemmabruk..

Synd att du inte fick upp bilden..Funkar tydligen inte att sätta en bild med länk på blogspot dåligt tycker jag..går hur bra som helst på wordpress gick ju även på space..Ha en skön lördagskväll..
Kram Night Lady