måndag 9 januari 2012

En Vanlig Dag Kan Bli..

Nostalgi
NL
"En Alldeles Underbar Dag"
Night Ladys Star
Jag vaknade tidigt idag..
Entusiastisk över alla spännande saker
jag skall göra innan dagen är över..
Min uppgift är att välja hur min dag ska bli..
Night Ladys Star
Idag kan jag gnälla över min hälsa ...
eller glädja mig åt att jag lever..
Night Ladys Star
Idag kan jag tjura för att jag behöver gå till jobbet..
Eller vara glad över att jag har ett jobb att gå till..
Night Ladys Star
Idag kan jag muttra över att jag har hushållsarbete att göra ...
Eller känna mig hedrad över att jag har tak över mitt huvud..
Night Ladys Star
Dagen ligger framför mig och väntar på att få bli skapad..
Och här är jag skaparen som ska göra något åt den..
Night Ladys Star
Idag kommer jag att få en UNDERBAR DAG ...
För att jag är välsignad med så många gåvor i mitt liv..
Och för att jag vill ha en underbar dag..
Night Ladys Star
Önskar er allihop detsamma
Kram Night Lady
Night Ladys Star
Witch

10 kommentarer:

Rayas Blogg sa...

Jo det stämmer så bra.. Antingen se det positiva eller det negativa.
Just nu är jag irriterad över en pajad kindtand, samtidigt glad, för jag fick tid hos tandis redan i morgon..
Jag önskar dig en underbar dag också..
Kram

Moonlight sa...

Tack Night Lady..
Man blir glad när dagen börjar bra och fortsättar till dagens slut..
Nu har vardagen börjat,för barnen börjar skolan imorgon,då är dom glada? tro jag...
Ha en fin vecka...
Kram Moonlight

Gunnel sa...

Vad härligt med en sån positiv inställning. Visst blir allt mycket roligare då. Varför oroa sig för saker i förväg? Bättre att vänta och se om det behövs. Kram

Doris sa...

I know your day will be wonderful night lady.. because you are a wonderful lady & I am grateful that I know you as my friend... love you... hugs & kisses... :-)

maria sa...

Tankens kraft är stark, positivt eller negativt...

Ha det bäst finaste <3
Kramar <3

Night Lady sa...

Hej Raya...
Hoppas det löser sig med tanden..
Hinner ingenting på nätet nu när janne är hemma så det är väl ungefär som för dig när uffe är hemma..Får mest bli att klistra in en ny blogg och svara folk i den gamla..Gudskelov är det inte som på wordpress börjar gruva mig för att gå dit för jag hinner inte med att svara där..Ha en fin dag vad du än gör kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight...
Ja nu är det skola igen..Nu är det janne som är hemma istället ha ha..Försöket att svara folk här och där hinner inte alls med wordpress så måste snart fatta ett beslut vilken blogg som ska bort men det löser sig väl..
Hoppas det går bra på sös idag kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Gunnel..
Ja vissa dagar har man en bra positiv inställning till allt och vissa dagar är det tvärtom..

Känner mig allmänt sur och grinig idag hölls vaken nästan hela natten av en idiot som åkte runt och plogade med en traktor vill tillägga att det knappt fanns någon snö..

Hoppas du har lika soligt och vårlikt som jag har idag 4 plusgrader i januari helt sjukt..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Doris .. I can not keep up so much with the internet now for Janne is free and do not work right now .. So if you see that I am not here on the web then you know that I will when I have time .. Have a wonderful day my friend love you and hope you have a good day hug Night Lady

Night Lady sa...

Hej Maria..
ja visst är tankens kraft stark..Vissa dagar är allt bra och andra dagar så är ingenting bra..Har en sån dag idag där allt går emot på grund av sömnbrist..

Någon idiot har åkt runt med en traktor och plogat sen halv två imorse..Och det fanns så gott som ingen snö alls..Undrar just vad det var för en han kanske hade tråkigt suck..

Önskar dig ocg familjen en bra dag ha det bäst kram Night Lady