fredag 20 januari 2012

National Hug Day January 21st..

Couple
NL
Den 21 januari är det ”Kramens Dag”
Night Ladys Star
Vill man fira den ska man förstås passa på att
kramas så mycket som möjligt..
Alla behöver en kram..
Night Ladys Star
En kram är en fysisk omfamning av en annan person
med armarna kram är en form av beröring..
Night Ladys Star
Kramen fyller i vissa sociokulturella sammanhang
en viktig funktion vid hälsning och avsked, ofta som
ett alternativ eller komplement till handskakning när
detta kan kännas alltför formellt, i Sverige till
exempel inom familjen eller den
närmaste vänskapskretsen..
Night Ladys Star
Kramen kan också vara ett sätt att ge tröst och trygghet
åt en annan varelse denna användning har stöd i
vetenskapliga undersökningar om samband
mellan lugn och beröring..
Night Ladys Star
En kram är en fin, värmande och vänlig gest
som kan ge stöd och tröst..
Night Ladys Star
En kram kan vara så mycket och betyda så mycket..
och som sagt den 21 januari varje år
firas Kramens dag..
Night Ladys Star
A Big warm hug wrapped with all my love
Just for you It’s Hug Day..
Night Ladys Star
Night Lady

10 kommentarer:

Moonlight sa...

Thanks NIght Lady...
You get a cyber hug back ...
A hug is something amazing,
it is strange what a hug can do for welfare ...
Wish you a nice weekend ...
Kraam Moonlight :-D

Rayas Blogg sa...

Det låter som kul dag!
Tänk om nu alla går och börjar krama varandra så blir det en stor klump - hundra miljoner kramar per sekund eller mer..

Skön helg önskar jag dig med familj.
Hos oss kan hända att det blir hallmålning, det vore kul!

STOR KRAM/Raya

Doris sa...

A big Hug for you Night Lady. Have a great weekend...
love you, Hug Again.... :-)

Gunnel sa...

För en gångs skull en vettig firaranledning. Jag tycker de här "hitte-på-firardagarna" ibland är lite väl konstiga. Kram på dig

Jinkos Bloggar sa...

Här får du en stoooor kram av mig. Ha en skön helg.

Night Lady sa...

Hej Moonlight...
Ja så var det måndag igen och helt plötsligt vaknar man upp till vinter trist eftersom vi fick fira jul och nyår utan snö så kan vi lika bra vara utan nu också eller vad säger du..

Hoppas din förkylning är bättre Vi hörs senare kram så länge Night Lady

Night Lady sa...

Hej Raya...
Ja jag fick nöja mig med att krama Janne ha ha..Nej föresten jag kramade båda janne min bror också..

Så då var den helgen avklarad
och nu blev det vinter helt plötsligt känns nästan normalt med andra ord hoppas er målning gick bra kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Doris..
Hope you got many nice hugs the hug day .. Today I woke up with a real winter .. Feels a little weird to have winter now because we think it will soon be spring in Sweden .. Hope you are fine now .. Hugs kiss love you Night Lady

Night Lady sa...

Hej Gunnel..
ja jag har upptäckt att det finns en massa såna här fira dagar..Utan internet skulle jag inte veta om dom alls..Hoppas du fick många kramar..Här får du en till av mig..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Tack Olle..Den kramen satt bra..Hoppas du haft en härlig helg..ha en fortsatt bra vecka kram Night Lady