måndag 16 januari 2012

Städning..

Night Lady Big
NL
"Städningens Filosofi"
Night Ladys Star
"Jag tvättar inte mina fönster"
Därför att..Jag älskar fåglar och
vill inte att någon av dem ska flyga rakt in i
ett blankt fönster och skada sig..
Night Ladys Star
"Jag bonar inte golven"
Därför att..Jag är livrädd att någon ska halka och skada sig..
Då skulle jag känna mig hemskt skyldig..
Night Ladys Star
"Jag bryr mig inte om dammråttorna"
Därför att..De är ett väldigt bra sällskap..
Jag har döpt de flesta av dem och de
håller med om allt jag säger..
Night Ladys Star
"Jag stör inte spindlarna i deras nät"
Därför att..Jag vill att alla djur ska ha ett eget hem.
Night Ladys Star
"Jag vårstädar inte"
Därför att... jag älskar alla årstider..
och vill inte att de andra ska bli avundsjuka...
Night Ladys Star
"Jag plockar inte undan saker"
Därför att... Min man skulle aldrig hitta dem igen..
Night Ladys Star
"Jag lagar inte gourmét middagar när jag har bjudning"
Därför att... jag vill inte att mina gäster ska
oroa ihjäl sig över vad de ska bjuda mig på
när jag är hos dem på middag..
Night Ladys Star
"Jag stryker inte"
Därför att... Jag väljer att tro på tillverkarna
som hävdar att det är strykfritt..
Night Ladys Star
"Jag stressar inte för något"
Därför att..Stressande människor dör unga..
Jag vill vara kvar och bli en
Rynkig och skräpig gammal kvinna..
Night Ladys Star
KOM IHÅG
Ett rent hus är ett tecken på en trasig dator...!!
Night Ladys Star
Night Lady

16 kommentarer:

Snow White The Survival sa...

Snow White har köpt sig en dator så nu börjar dammråttorna dyka upp hi hi..Kram till er alla önskar Snow White

Moonlight sa...

Hej Night Lady...
Jag är lite tafatt vad gäller bloggar, men gör så gott jag kan...
När jag såg dimma imorse,ville jag inte gå upp,men var tvungen hade ont i ryggen
Det sägs att det är mycket halka ute, så jag tänkte inte går ut idag..
Ha en bra Dag..
Kram Moonlight

Aurora sa...

Hej NightLady...
Jag har börjat planera lite, du är sååååå välkommen, Snowwhite och Dvärgarnar kommer ochså...
Ha en fin vecka...
Kram Aurora

16 januari

Gunnel sa...

Jag gillar din städfilosofi. Den har jag praktiserat i många år....eller försökt åtminstone. Kram

Rayas Blogg sa...

Det är humor det!
Personligen tycker jag att lite skräp i huset är ett livstecken.
Annars får det vara rent och ordning på saker och ting..
Lagom är bäst med allt.
Kram/Raya

Joormen sa...

Gillar allt i den bloggen!!!

Queenvickans sa...

Tänk så mycket tid man lade förr på att det skulle vara dammfritt, fönstren blanka och rena, mattorna
tvättade några gånger per år och fina middagar för oss och även för gäster. Nu bryr jag inte mig om det längre - tar hellre "tid åt mig själv" = långpromenader och datorn.
Kanske kände man förut mera krav och stress.
God forts. på veckan
Kram

Moonlight sa...

Hej Night Lady...
Du har så rätt vad städning anbelanger,hemifrån ska det vara alltid rent o. snyggt o. det sitter i tyvär, och det ta mycket tid, man kan göra något trevligare.
Strunt i städning, bara ibland...
Kram Moonlight

Night Lady sa...

Snow White..
Låt dammråttorna ligga och ägna dig åt att krama dvärharna imorgon då är det kramens dag..
En stor kram till dig från Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Nej dina bloggar är trevliga och roande så inget fel där inte..Önskar dig en trevlig helg och en stor kram på kramens dag...Night Lady

Night Lady sa...

Tack Aurora..Ska bli trevligt att fira din födelsedag...
Önskar dig en fin helg och en stor kram på kramens dag den 21 januari..
Night Lady

Night Lady sa...

Hej Gunnel..Vad bra att du har samma städfilosofi fniss..
men nu ger jag den en stor kram på kramens dag den 21 januari och önskar dig en trevlig helg kram Night lady

Night Lady sa...

Hej Raya...Ja visst ska det vara lagom av allt härlig och sund inställning..Nu önskar jag dig en fin helg och en stor kram på kramens dag imorgon den 21 januari Night Lady

Night Lady sa...

Hej Joormen..
Vad trevligt att du hittade in till mig...Hoppas du kommer tillbaka..Önskar dig en fin helg och jag ger dig en stor stor kram imorgon den 21 januari för då är det kramens dag.. Night lady

Night Lady sa...

Rätt tänkt Jatta..
Ägna mer tid åt dig själv så att du mår bra det är det viktigaste..
önskar dig nu en fin helg och en stor kram får du imnorgon den 21 januari för då är det kramens dag..Kram Kram Night Lady

Night Lady sa...

Moonlight...
ja strunt i städningen ibland i alla fall..Ger dig en till kram för imorgon på kramens dag..21 januari..Night lady