fredag 24 februari 2012

Tacka Vet Jag Karlar..

Night Lady
NL
"Tacka Vet Jag Karlar"
Night Ladys Star
Kvinnor är tråkiga..
Alltid ska dom städa laga mat och ta
hand om barnen..Inte kan dom sitta stilla en sekund..
Night Ladys Star
Nej, tacka vet jag karlar.. Dom kan det här med avkoppling..
Dom kommer hem från jobbet..kastar sig i soffan..
och rör inte ett finger förrän
sporten på TV börjar..
Night Ladys Star
Kvinnor är trångsynta..Dom bryr sig bara om bagateller..
Var man ska bo.. lägenhet eller villa..
Hur många barn man ska ha..
Night Ladys Star
Tacka vet jag karlar..
Dom engagerar sig i de stora frågorna..
Kommer Sverige med i fotbolls-VM..
Vinner Edberg Stockholm Open..
Night Ladys Star
Kvinnor är oförståndiga..
Dom inser inte att man är sjuk
när man har
trettionio graders feber..Nej, dom ska upp
och laga frukost i alla fall..och se till att
barnen kommer till dagis och skola..
Night Ladys Star
Tacka vet jag karlar..
Dom hostar en gång och ligger
sedan däckade i sängen en vecka
och blir ompysslade..
Night Ladys Star
Kvinnor är oekonomiska.. Dom kan inte handskas med pengar..
dom sätter in dem på banken..
köper kläder och mat till familjen
eller nya gardiner..
Night Ladys Star
Tacka vet jag karlar.. Dom tar pengarna och går ut och roar
sig med grabbarna.. eller köper
en radiostyrd bil..
Night Ladys Star
Kvinnor inser inte sin begränsning..Först går dom ut och jobbar i åtta timmar..
sen går dom hem och jobbar åtta timmar till..
Och sen ska dom leka med barnen..
och hinna vara vackra och kanske
sova en stund också..
Night Ladys Star
Tacka vet jag karlar.. Dom vet vad dom kan och låter bli saker
dom inte klarar av.. Som att fälla ner toalettringen..
plocka bort ALLA saker från bordet
efter middagen..eller torka av det..
Vilken tur att vi kvinnor är så bra
på att uppfostra våra söner till karlar..
Night Lady
Night Ladys Star

16 kommentarer:

Gunnel sa...

Haha! Jag har 2 flickor och en pojke, och flickorna var mycket noga med att samma regler gällde för alla. Så jag har haft stor hjälp av dem i fostran av sonen. Kram

modna50 sa...

felice week end per Te...Giancarlo

marciento sa...

Hello! Have a wonderful weekend!
http://marciento.wordpress.com/2012/02/23/winter-pictures/

Mselle sa...

Hej Night Lady,
Jag älskar din webbplats är det vackert! Denna dikt är så sant jag skrattade på flera punkter som toalettsitsen och 39 graders feber, män är så komplicerade hahaha Vi älskar dem ändå.
Jag kunde översätta bra med Google. Jag är ny på Blogger och glad att träffa dig. :)
Ms.L

Night Lady sa...

Gunnel..
Vad bra att du hade tjejerna till hjälp..Jag har en tjej till hjälp funkar bra..
Kram på dig och ha en fin helg kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Modna50..Thanks for your comment today..Now I say have a great weekend..See you..Hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Thanks Marko..Wish you the same..See you soon..Hugs kisses Night Lady / Nicki

Night Lady sa...

Hello Mselle .. Welcome to my page and I'm glad you found me .. It will be so nice to be your friend and get to know you .. I am fairly new to blogspot .. nice that you translated into Swedish thanks for that my friend .. and I'm glad you like my blog .. Now I wish you a nice weekend .. See you soon .. Hugs and kisses Night Lady / Nicki

BabyEvelyne sa...

Hi there!
thanks for your visit & for following my blogspot. It means a lot to me, thanks!

Yeah, last Friday it was my Bday :-) I celebrated it on Friday & Saturday. It was so nice. Moan it's allready over again, haha.

Have a nice day!
Hughs & x-x-x
BabyEvelyne

Doris sa...

Hi Night lady, hope you are having a great weekend, & hope the snow there is about gone... still no snow here, but cold. Spring will be here soon... love you... big hug for you

Aurora sa...

Hej Night Lady...
Jag tro att våren är på väg, vackert när solen skiner, visst är det fortfarande kylig, men mycket ljusare...
Ha en fin vecka, jag är så glad att ha dig som vän...
Kram Aurora

Jane storm sa...

HELLO NIGHT LADY
WISH YOU BEAUTIFUL MOMENTS
FOR THE REST OF THE SUNDAY
MUCH LOVE AND KISSES
JANE ♥

Night Lady sa...

Hey Baby Evelyne .. It is nice to have more friends on blogspot .. Have had hard time deciding which blog I want to keep .. Wordpress or blogspot .. It happens more stuff on wordpress and is more fun there .. But I'll keep both blogs for the time being .. Have a wonderful week my friend hug Night Lady

Night Lady sa...

Hello Doris .. All the snow is gone .. It rained a few days ago, it was bye bye to all the snow .. It feels like spring is on its way sunny but cold and windy .. The weekend was good we were at home Saturday and Sunday, we were out and photographed a bit .. Hope all is well with you have a nice week love you hug Night Lady

Night Lady sa...

Hej Aurora...
Jag var ute i helgen och det blåste kallt som tusan..Fingrarna blev som isbitar..Man blev verkligen lurad av den stora solen man såg genom fönstret..
Så ännu så länge dröjer det nog tills det blir vår..Det är ju trots allt bara februari..
Kram på dig och glöm inte vantarna när du går ut..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Jane .. Thanks for the greeting .. What fun it is to have you back on opposite sides .. I Miss all the friends from windows live spaces .. So so happy when one of them comes back .. Have a great week my friend hug and kiss Night Lady