måndag 23 april 2012

Lady Night its Witch Night..

Night Lady
"De Nattliga Elementsymbolerna"
Ljus:
Grönt..Gult..Rött..Blått..
Textilier:
En stor rund Vit matta..
Night Ladys Star
Lägg ut mattan på golvet och ställ respektive ljus på dess rätta väderstreck
men tänd dom inte än!
Night Ladys Star
Placera ut Elementsymbolerna och tänd ljusen från Cirkelns utsida med början i Norr
samtidigt som Du hälsar elementet Jord genom att säga
nl
Var hälsad Moder Jord
Som är förknippad Med Nattens Timme,
Jag kallar Dig Till mig…
Night Ladys Star
Tänd det Östra ljuset och hälsar elementet Luft genom att säga:
nl
Var hälsad Fader Luft,
Som är förknippad Med Morgonens Timme,
Jag kallar Dig Till mig…
Night Ladys Star
Tänd det Södra ljuset och hälsar elementet Eld genom att säga:
nl
Var hälsad Fader Eld,
Som är förknippad Med Dagens Timme,
Jag kallar Dig Till mig…
Night Ladys Star
Tänd det Västra ljuset och hälsar elementet Vatten genom att säga:
nl
Var hälsad Moder Vatten,
Som är förknippad Med Kvällens Timme,
Jag kallar Dig Till mig…
Night Ladys Star
Stig in i Cirkeln med vänsterfoten först och sätt Dig vänd mot Norr,
bit i en Frukt och hälsa elementet Jord genom att säga:
nl
I Nattens sena timme
Ser jag Dig, Moder Jord,
Som ger gestalt Åt min passion
Night Ladys Star
Sätt Dig vänd mot Öster se Dig själv i Silverspegeln
och hälsa elementet Luft genom att säga:
nl
I Nattens sena timme
Ser jag Dig, Fader Luft,
Som ger vingar Åt min medkänsla…
Night Ladys Star
Sätt Dig vänd mot Söder häll några droppar Olja i Aromalampan
och hälsa elementet Eld genom att säga:
nl
I Nattens sena timme
Ser jag Dig, Fader Eld,
Som ger liv Åt min kärlek…
Night Ladys Star
Sätt Dig vänd mot Väster ta en klunk Källvatten
och hälsa elementet Vattengenom att säga:
nl
I Nattens sena timme
Ser jag Dig, Moder Vatten,
Som ger näring Åt mitt hjärta
Night Ladys Star
Sitt stilla en stund för att koncentrera Dig på ändamålet med Ritualen
Tacka Elementen för dess närvaro samtidigt som Du vänder spegelglaset
mot golvet, blåser ut ljuset i Aromalampan, dricker upp Källvattnet
ur Silverbägaren, och äter upp Frukten och slänger ut skalen
genom fönstret som en offergåva till Moder Jord.
Night Ladys Star
"Kliv ur Cirkeln och släck ljusen motsols med fingertopparna"
Good Luck
Shalima

20 kommentarer:

Moonlight sa...

God Morgon Night Lady...
En innehållsrik och eftertänksam blogg, mycket fint som alltid...
Ha fortfarande problem med inloggning, men nu lyckas jag på något sätt, och chansa att skriva...
önskar en fin måndag...
Kram Moonlight

Giancarlo sa...

buon inizio settimana...ciao

Carolina sa...

Ladies night... cool! =D

Kiss.

Maria Lucia Santos sa...

O tempo muda, a vida muda
é preciso respirar muito fundo, presente, consciente
Amadurecer no outono. Envelhecer no inverno
Viver
Hugs and Kisses..
.•´ ¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•` Feliz Semana – Happy Week

Time changes, life changes
you need to breathe too deeply, present, aware
to ripen in autumn.Aging in winter
live

Snow White The Survival sa...

Snow white älskar Twilight och snälla häxor..Kram

zinaidakrax sa...

Hejsan.. Överraskande soligt idag.. Är på väg till Veddesta köpcentrum med svärmor, där kan hon hitta skor och annat som inte finns här vi bor.. Håller med Snow White, älskar också snälla häxor!
Ha en bra vecka, Kram/Zinaida

Aurora sa...

Hi Night Lady,
Visst finns det snälla häxor, och dom är välkommen..
Det är vår i luften oj, vad glad man bli...
Har en härlig vecka..
Kram Aurora..

Queenvickans sa...

Hej
Varmt och skönt. Gillar inte blogger längre för den här sista förändringen
med alla inställningar är allt annat än rolig.
Nu får vi hoppas att vädret blir så här ett tag.
Kram

sandaras sa...

Hello, my dear Night Lady Nicki,
wish you a wonderful thursday,
with sunshine by day and moonshine
by night, I´ll be glad, if you back
on WP, kisses and hugs ...Sandra

http://uppix.com/f-261544f9949cc000fd589.gif

Night Lady sa...

Godmorgon på dig med Moonlight..
Ja jag har bytt tillbaka till det gamla ideligen..Kommer byta tillbaka så länge det går..
Ha en fin helg nu kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Giancarlo..Nice to see you..
Now I say have a wonderfull weekend..
Hugs klisses Night Lady

Night Lady sa...

Thanks Carolina...
Now I wish you a nice weekend...
Hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hello Luluasol ... Hope you have a nice and wonderful weekend ... Hugs and kisses Night Lady

Night Lady sa...

Och jag älskar dig Snow White..
Den första och den finaste..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Zinaida..
Hoppas du och svärmor hittade vad ni sökte..Nu har vi en lång helg framför oss ganska skönt tycker jag..Önskar dig en fin helg...
Kram Night lady

Night Lady sa...

Hej Aurora...ja visst finns snälla häxor..Jag tillexempel när jag är på mitt snälla humör ha ha..
Ha en fin helg sessan kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Ja visst känns det vår nu även om det inte är så där dundervarmt ännu..

jag gillar inte heller förändringen så jag har bytt tillbaka till det gamla 2 ggr nu det tänker jag fortsätta med så länge det går..

ha en fin helg och en fin valborg..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Sandra, thanks for the visit .. andy thanks for the very nice picture .. Now I wish you a happy holiday and a great Walpurgis night ... kiss and hug, Nicki

oceanwaves sa...

It's me Nicki..nice place you got here.
Don't know how to send you an invite hun.
Txx

Night Lady sa...

Hi Tracey .. You can not invite Night Lady and Snow White to your side you can only invite people to wordpress if you have a wordpress page so I just can write to wordpress pages that are open to all .. A little boring Hug xN