torsdag 3 maj 2012

Jag Är Katten..

Xantos
NL
"I Want You"
Night Ladys Star
Jag är Shalimas katt Xantos..Jag är också hennes kompanjon..
En värdig och mycket elegant katt..Men inte en katt man bråkar med…
Jag väljer mina människor..Jag förmedlar kontakt med det okända..
Night Ladys Star
Inget annat djur har gett upphov till så många legender och myter som jag
katten har gjort.. Jag har alltid förknippats med det okända
och det tror jag inte är någon slump..
Night Ladys Star
Mina ögon ändrar ju färg och därför symboliserar jag solens växande kraft och månens faser.. Jag är också en sinnebild för det smygande och det förstulna..
För åtrå och frihet..
Night Ladys Star
Jag är den Nordiska Gudinnan Frejas Attribut..Hennes vagn dras av mig..
Än idag förknippas jag med häxor i historier och sagor..
Jag flyger med Häxan till Blåkulla..
Night Ladys Star
Personer som hatar katter kommer att komma
tillbaka som en mus i sitt nästa liv..
Night Ladys Star
"Jag är katten"
Om jag har något att be dig om ?
Ånej..Jag ber inte om någonting..
Night Ladys Star
Xantos

30 kommentarer:

Gunnel sa...

Hemska tanke att återfödas som mus! Jag gillar definitivt katter. Kram

hanne177 sa...

Hi dear Night Lady.
Hehehe I dont have a cat and I am so scared of mice. lol
I wish you a sunny day.
Big hugs Hanne.

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Verkligen en elegant katt, som man tycker om, som sagt jag vill inte heller blir återföd som en mus...
Härlig dag, har redan varit ute en sväng i solen.
Hoppas du få en fin dag..
Kram Moonlight

Joormen sa...

Katter är fantastiska djur, jag slutar aldrig fascineras av dem. Ohhh nej någon råtta vill jag inte bli i mitt nästa liv. Jag vet mycket väl hur man blir hanterad av dom lysande ögonens käftar och klor.

Krrrr..jam To Night Lady

Doris sa...

So cute, I love it... Hi Night Lady,,,
I am feeling a little better but I still have a cold... I am so happy you are having spring in Sweden finally..
I saw your beautiful town of Stockholm on T.V. yesterday & it is one of the most beautiful cities I have ever seen... How I wish I could visit it but I don't think I ever will in this life time...
I hope you have the best ever weekend hon... Love you... big hug for you...

Carolina sa...

"Personer som hatar katter kommer att komma
tillbaka som en mus i sitt nästa liv". jajaj! Great! XD
Big Kiss, Beautiful Fairystory.

Jane storm sa...

Hello my precious friend
From morning's first light
to evening's last star
I always remember
how special you are
Have a nice day

Hugs and smiles
jane

Night Lady sa...

Hej Gunnel..
Ingen fara bara att gilla katter så är allt bra...
Önskar dig en fin helg...
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Hanne ...
Do not worry it's just like cats, you will not have to be born as a mouse next time ha ha ..
I've been on my wordpress and answered some but right now I think wordpress is boring feels a little more fun on blogspot right now so we'll see what I'm going to keep in the future ..
have a nice and wonderful weekend Hanne now ... Hugs xxx Nighr Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight...
Ja visst är min Xantos en stilig Kille..Och födas som mus ingen fara bara att gilla katter ha ha..
Ha en härlig helg Kram xxx Night Lady

Night Lady sa...

Hej Joormen...
Vad bra att du gillar katter..
Då är risken att födas om som mus borta ha ha..Och ja kan tänka mig hur det känns att träffa på en katt om man är en liten mus usch..
Ha en fin helg nu min vän...
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Doris .... I am so happy is that you do like Stockholm and that you think she is a beautiful old lady .. I love Stockholm I was born here and it is my home .. But there are many beautiful cities .. I would love to see New York, San Francisco and Niagara Falls and many more places .. We hope you may ever get to see Stockholm,, Take care of yourself now so that you get well soon .. Love you my beautiful friend .. hug xxx Nicki

Night Lady sa...

Hello ... Carolina
Yes that is true then it's just like cats ha ha .. Now I wish you a great weekend see you hug xxx Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jane...
jag kan inte komma in på din blogspot sida..Det står bara för medlemmar..
Vet inte vad det beror på du får titta på dina inställningar så nu får jag nöja mig ned att säga ha en fin helg min vän..Kram Night Lady

Aurora sa...

Hej Night Lady,
Tack för att du hälsade på,
det ska jag göra,ha roligt med gudmödrar, maj månad är den vackraste tiden på våren..
Önskar dig ochså en sagolik fin tid...
Kram från
Aurora o. min prins Philip

sandaras sa...

Hello my dear Nicki,

I wish you a wonderful weekend,
with hours of happiness and joy ...enjoy this lovely time..
hugs and kisses ....Sandra

http://img5.dreamies.de/img/509/b/b39efall06y.gif

Giancarlo sa...

Che stupenda immagine!!
un felice week end a Te .... ciao

Cumulus sa...

Det var en tänkvärd och fin blogg!

Njut av dagen.
Kram.

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Kanske det är lite för tidigt, att njuta balkongen, särskild när björkpollen sprider sig, få avvakta lite.
Ha en fortsatt fin dag...
Kram Moonlight

Giancarlo sa...

Buon inizio settimana...ciao

sandaras sa...

╔╦╗╔╦════════╦╦╦╦═══╦╦═╗
║║╚╝╠═╦═╦═╦╦╗║║║╠═╦═╣╠╗║
║║╔╗╠╝║║║║║║║║║║║╩╣╩╣╗║║
║╚╝╚╩═╣╔╣╔╬╗║╚══╩═╩═╩╩╝║
╚═════╩╩╩╩╩═╩══════════╝
A new week is beginning, I wish you
much peace, hope and happiness...
kisses and hugs ....Sandra

http://img29.dreamies.de/img/128/b/43d1wddizyj.gif

Maria Lucia Santos sa...

Mãe é para sempre, é amor eterno,
ser que não se acaba mesmo quando ausente,
mesmo quando cedo vai sem ir de nossa história
marcando com seus gestos, a nossa memória.
Presença radiosa a preencher vazios,
caminho que nos leva e traz de volta ao ninho.
☼Love☆Hugs☼
•(ˆ◡ˆ)•Have a Beautiful Week•(ˆ◡ˆ)•

Night Lady sa...

Hej Aurora...
lika roligt att se dig som vanligt...Ha en riktigt skön vecka och aktas så du inte hittar en spinnrock skulle vara så tråkigt om du sov hndra år igen...
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello ... Sandra
Thanks for the visit and the great picture .. Appreciate a lot when you visit ..
Now I have opened my wordpress again, but I think I like it better on blogspot .. But we'll see I keep all my 3 blogs until further notice .. Have a nice week hug Night Lady

Night Lady sa...

Hello Giancarlo .. Hope all is well with you and hope you have a super week .. Hugs and kisses from the Night Lady

Night Lady sa...

Tack för titten Cumulus..
Är inne och försöker att svara lite på min blogspot idag man vill ju även uppdatera lite då och då jag har dessutom öppnat min wordpress igen så det blir lite att göra..

Är lite less på bloggar så får se hur det blir i framtiden..
ha en fin dag kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Ja balkonger jag tycker det är alldelles för tidigt jag föredrar riktig sommar innan jag gör i ordning något..Hoppas allt gick bra igår vi hörs sen kram Night Lady

Night Lady sa...

Thank's Giancarlo...
Wish you a nice week..
Hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Thanks Sandra..Love that beautyful picture..I wish you a nice and magic week...Hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hello my dear luluasol .. thanks for all the nice pictures you send to the Night Lady and Snow White .. I save all of our albums on msn ... Wish you a wonderful week hugs Night Lady