fredag 25 maj 2012

Mothers Day..

Nostalgi
NL
"ETT BARNS ÄNGEL"
Night Ladys Star
Det var en gång ett barn som var redo för att födas..
En dag frågade han Gud de säger att du sänder mig till jorden i morgon..
Men hur ska jag kunna leva där när jag är så här liten och hjälplös..
Gud svarade.. Bland alla dessa änglar så väljer jag ut en till dig..
Hon väntar på dig och kommer att ta väl hand om dig..
Night Ladys Star
Det lilla barnet fortsatte:
Men i himlen behöver jag inte göra annat än sjunga skratta och vara lycklig..
Gud sade.. Din ängel kommer att sjunga för dig och le mot dig varje dag..
Du kommer känna att din ängel älskar dig och vara mycket lycklig..
Night Ladys Star
Åter igen frågade barnet:
Men hur ska jag kunna förstå vad folk säger till mig när jag inte kan deras språk..
Gud förklarade.. Din ängel kommer att säga dig de mest underbara och vackra ord
du någonsin har hört och med mycket tålamod och kärlek kommer din ängel
lära dig hur man talar det språket.. Men vad ska jag göra när jag
vill prata med dig undrade barnet bekymrat..
Night Ladys Star
Gud log och svarade:
Din ängel kommer att knäppa din händer och att lära dig att be..
Barnet funderade ett tag tittade upp på Gud med bekymrad min och sa..
Jag har hört att det finns elaka människor på jorden vem ska beskydda mig..
Gud svarade.. Din ängel kommer att försvara dig även om det innebär
att hon riskerar sitt eget liv..
Night Ladys Star
Barnet tittade på Gud och sa:
Jag kommer sakna dig jag blir ledsen när jag vet att jag inte får se dig mer..
Gud sa med lugn och trygg stämma.. Din ängel kommer att berätta om mig
på många olika sätt och hon kommer lära dig vägen tillbaka till mig
även fast jag alltid kommer finnas vid din sida..
Night Ladys Star
Det infann sig en fridfullhet i himlen:
Sakta hördes nu röster från jorden varpå barnet skyndsamt frågade..
Gud om jag måste lämna dig nu så tala om vad min ängel heter..
Gud svarade med ett leende.. Hennes namn är inte betydelsefullt..
Du kommer helt enkelt att kalla henne för...
"Mamma"
Night Ladys Star
Night Lady

28 kommentarer:

Carolina sa...

Dear Night Lady, I hope you're in good health now. and if you're mother: happy mother day! and if not, well because you're daughter! A big hug, and congratulations for the beautiful story. when the baby reaches the earth will have its own guardian angel whom he simply called her "Mom", gorgeous!
Roses for you.

Snow White The Survival sa...

Happy Mothers day Night Lady..
Hugs kisses Snow White

Moonlight sa...

Hej Nicki,
Önskar dig också en fin Morsdag och glad Pingst...
Kram Moonlight

Aurora sa...

Tack Night Lady..
Hoppas du få en fin helg..
Kram Aurora..

Giancarlo sa...

La Mamma la persona più bella che ci sia!! molto bella l'immagine!! buona giornata e felice week end...ciao

sandaras sa...

Hi my dear Night Lady,
I wish you a fantastic weekend and a
....... peaceful Pentecost........
enjoy the lovely time, be happy with love
and light in your heart....now I´ll go to a
little holiday...until 04.06.12
yes I´m in facebook...Sandra Wallner...
hugs and kisses...Sandra

http://uppix.com/f-5weekend4fbf71dd00100f3f.jpg

Queenvickans sa...

Hej
Vilket väder vi fått. Önskar dig en avkopplande helg.
Kram

Queenvickans sa...

Hej
Vilket väder vi fått. Önskar dig en avkopplande helg.
Kram

Queenvickans sa...

Önskar Dig en fin helg. Strålande väder!
Kram

Felisberto Junior sa...

Hello, Good day!
Okay?

Want beautiful reflection!
God gave mothers the maximum power of a human being: to generate life.
God knows that mothers are true Angels.
- Guiding, protecting, loving ...
Have a great weekend!
kisses
Happy mothers day!

♥ Luluasol ♥ sa...

Final de semana chegando,
me preparando para viajar,
vou pegar a Estrada da Alegria,
rumo a Rancho da Felicidade,
vou ficar Cabana Recanto do Amor,
desejo que você faça o mesmo
☼Love☆Hugs☼
•(ˆ◡ˆ)•Have fun Weekend•(ˆ◡ˆ)•

Doris sa...

I hope you are feeling much better now,
Hope your not getting a back-set of the cold we all had during winter & most of spring...
It is so very hot here today, in the 90s..
I think of you every day my best friend!...
We have been friends since WLS :-)
You are a good person...
Love you much hun.
Be well... Hugs

Cumulus sa...

Hoppas verkligen du är fri från maginfluensan nu och får njuta av Pingsten. Den har förmågan att få oss helt ur spel snabbt.
Krya på dig, vännen!
Kramar om dig.

♥ Luluasol ♥ sa...

so nice post nicky
bjs

Assim te vejo....Assim tu és...
És, dos mistérios, revelação...
És, da poesia, todos os versos...
És, para mim, o universo!
Carmen Lucia
Fantastica Semana – Fantastic Week
♥«....Bejus-Kisses....»♥
So see you .... So you are ...
You are, of the mysteries, revelation ...
you are, of the poetry, every verse ...
You are, to me the universe!

Night Lady sa...

Hello Carolina .. Thanks for your nice mother's day greeting .. I'm glad you liked my blog .. Now I wish you a great and wonderful week .. Hugs and Kisses from / / Night Lady

Night Lady sa...

Tack Ssnow White..Hoppas att du haft en fin helg..
Kram //NIght Lady

Night Lady sa...

Tack Moonlight...
Hoppas att du haft en fin helg..Pingst mors dag..
Och tack för dom fina blommorna jag fick i fredags..
Ha en fin annandag pingst kram //Night Lady

Night Lady sa...

Hej Aurora...
Hoppas att du haft en härlig helg och att allt är bra med dig...
Kram //Night Lady

Night Lady sa...

Hello Giancarlo .. Yes I think that most people enjoy and love their moms .. Thanks for visiting and have a wonderful week .. Hugs / / Night Lady

Night Lady sa...

Hi Sandra ..
Thanks for your visit .. I hope now that you get a great vacation .. and you had a great weekend ..

Enjoy your holiday now hug and kiss / / Night Lady

Night Lady sa...

Tack Jatta,,Hoppas du haft en härlig helg..stor kram //Night Lady

Night Lady sa...

Tack Jatta...

Night Lady sa...

Tack Jatta ja jag hoppas du haft en lång och skön helg..
Ha en fin vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Felizberto ..
Thanks for visiting and how funny that you liked my mother's days blog ..
Yes, mothers are probably the finest thing you can have for most people but we should not forget our fathers .. Have a nice day my friend Hugs / / Night Lady

Night Lady sa...

Hello ... Luluasol
Thanks for your lovely poem ..
Hope you had a great weekend and that your week is magical and wonderful ..
Sor hug / / Night Lady

Night Lady sa...

Thank you Doris ... Well I feel much better now and the weekend has been okay ..
Strange what summer was soon one day, winter the next day summer ..

Hope you feel better now, my fine friend.

Love you too and hope you have a nice and wonderful week ..
Give your precious little dogs a kiss on the nose from me :-)
Hugs and kisses to you too / / Night Lady

Night Lady sa...

Hej Cumulus..
Ja det gick över känner mig okay nu var bara lite darrig ett par dagar efteråt..

Hoppas allt bra med dig och att din helg varit okay..

Vår var bra fick en massa gjort hemma var ute på lite äventyr med mera hoppas nu att du får en fin vecka..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Thank you so much Luluasol for your kind words..
I say the same to you..
Bog Hugs and Kisses from me..
//Night Lady