onsdag 25 juli 2012

El Computador..

Night Lady
NL
“Maskulin Eller Feminin Dator”
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
En spansk lärare förklarade för sin klass att i spanska
till skillnad från svenska betecknas substantiv som
antingen maskulina eller feminina..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Hus till exempel som är kvinnligt "La Casa"
Blyertspenna är maskulint "El lápiz”
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
En student frågade om "Dator" är feminin eller maskulin..
Istället för att ge svaret delade läraren in klassen i två grupper..
Män och Kvinnor och bad dem att själva bestämma om
"Dator" bör vara ett maskulint eller feminint substantiv..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Varje grupp ombads att ge fyra skäl
till sin rekommendation..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
“Männens grupp beslutat att”
"Dator" definitivt ska vara kvinnligt
"La computadora" eftersom:
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
1. Ingen annan än dess skapare
förstår deras interna logik..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
2. Språket som de använder för att kommunicera med andra
datorer är obegripligt för alla andra..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
3. Även de minsta misstag lagras i långtidsminnet
för eventuell senare användning och
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
4. Så fort du engagerar dig i en, finner du dig själv
spendera halva din lön på tillbehör till den.
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
“Kvinnogruppen kom dock slutsatsen att”
Datorer ska vara maskulina
"El computador" eftersom:
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
1. För att kunna göra något med dem
måste du aktivera dem..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
2. De har en mängd data men kan
ändå inte tänka själva..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
3. De är tänkta att hjälpa dig lösa problem
men hälften av tiden det de som är problemet, och
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
4. Så fort du engagerar dig i en inser du att
om du hade väntat lite längre, kunde du ha fått en bättre modell..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
“Kvinnorna vann”
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Night Lady

24 kommentarer:

Ann Marie sa...

Hej Nicki.
Man kan tydligen se saker på olika sätt, när jag läser det där finns det saker i båda alternativen som jag definitivt kan hålla med om.
Hoppas sommarsolen lyser över dig idag.
Kram.

Night Lady sa...

Hej Ann Marie..
Roligt att du tittade in..
Jag har semester just nu så det blir lite si och så med bloggandet..
Jag har 3 bloggar och kan inte tänka mig att ta bort någon av den..Från början så hade jag Night Lady och Snow White på Windows Live Spaces..
När dom lade ner ville dom flytta oss till Wordpress men det ville inte jag..
Så jag flyttade Night Lady och Snow White till webs.com..Men dom minskade ner utrymmet så jag flyttade då båda hit till blogspot..
Night Ladys sida är lite mer av fantasi..Snowe White vet du ju redan..
Men jag var nyfiken på Wordpress och öppnade en sida med Nicki mitt riktiga namn där..
Nu har wordpress blivit mer som min huvudblogg där skriver jag mer om mig själv och min vardag..
jag har fått diverse vänner på alla 3 sidorna och givetvis alla gamla från windows live spaces så dom flesta hoppar runt på alla mina sidor nu..
Det gör att jag måste behålla alla 3 och det är bara roligt sen får det bli som det blir när man har tid .. min wordpress ja det är..

www.nicki007.wordpress.com

men roligt att du tittade in och ja jag har en stor sol idag så härligt..Ha en fin vecka
kram Night Lady

Célia Maria de Sousa Arruda Jacobino sa...

Hej!
Jag kom att tacka ditt besök i min hörn.
Du har vackra soliga dagar, för att upplysa er alltid.
Bjos.
http://wwwavivarcel.blogspot.com.br

Queenvickans sa...

Varmt och gott. Kanske badväder nu - men vet inte hur det är med brännmaneterna - de brukar komma. Annars lite bedrövligt med julimånad här som vi bor på en sommarort. Några grannar har hyrt ut sina villor och på framsidan av vårt hus ser det ut som en allmän parkeringsplats. Vi mår nog bäst när hösten och lugnet återvänder. Har även pillat på min andra hemsida, fick den överförd till ett annat hotell för 350 kr (annars hade den förra tagit 1.800 kr och dessutom var det driftstopp utan att de meddelade om det och ett bökigt hotell). Skönt för Dig som har semester att det är vackert väder.
Kram

Cumulus sa...

Tack för att du skrev i min gb!
Hoppas det är bättre med dig nu?

Jag har fått datorn på grej igen efter kraschen.
Efter att jag stängde ner den, miste den sin hårddisk...märkliga saker händer :)

Ha det riktigt gott.
kram.

Felisberto Junior sa...

Hello, Good afternoon!
Okay?
ah ... lol ... yeah right! By arguments draw, no?
Third Sex? lol
Good Wednesday!
kisses

Ariel sa...

Hello Nicki!
beautiful pictures, very sexy!
mmm interesting thought... jajaja

have a great night!
Thanks for visiting!
many kisses for you

Snow White The Survival sa...

Snow White önskar er alla en härlig vecka..många pussar och kramar från Snow White The first Princess..

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
fin blogg..
Alla kvinnor vet att ett av de besvärligaste föremålen i hem är en man...
Ha en fin helg..
Kram Moonlight

Jane storm sa...

Hej nicki.
flot skrevet og et flot billede.
håber at du har lige så flor vejr, som vi har haft i de sidste 4 dage.
flot solskin med masser af varme, men nu har de lovet at der skal til at være regnvejr igen, men det har blomster og træer jo også godt af.
kan du forsat have en dejlig aften.
varme knus og kram
fra mig til dig.
Jane

"Day's End" sa...

Hi Night Lady,
I am feeling better today.
It is so very hot outside.
I hope your are doing good my friend.
I gave my little Chihuahua's a bath yesterday & they feel much better also.
Next week I have to go to My heart Dr. & on the 13th I have to go to my Eye Dr.
Hope your weekend is the best ever my best friend in the whole wide world :-)
Big Hug, Kisses & Big Smile

hannemortensen sa...

Hej Night Lady.
Nu forsøger jeg her også - men måske kan du fortælle mig hvordan jeg får min hilsen ind med billed på????
Har du stadig ferie? - jeg savner dig så meget og håber snart at se dig igen.
God søndag til dig og nyd licet.
Dine blogs er så smukke..
Kram fra Hanne.

BabyEvelyne sa...

Hi Nicki!
thnx for your sweet words. It means a lot to me. Sometimes I just need a shoulder to cry on... Thanks for that!
Yeah, I hope people find the way to my blog, but that's not happen yet. I visit a lot of blogs here, but got no reaction :-( Luckily I've got you ;-)

Have a nice day!
Hughs & x-x-x
BabyEvelyne

Night Lady sa...

Hi Celia Mary .. Thank you for visiting, it's always nice when you see me,, In Sweden it is now only one month left in the summer really hope it gets better than it has been .. Have a wonderful week my friend ... Hugs / / Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Ja vet du vad helgen var toppen..Väldigt varm och klibbig men efter den här sommaren så uppskattar man vad som helst i sommarväg he he..
Ja det är väl så för alla som bor på sommar orter typ skärgården med mera att det blir stökigt med alla sommargäster ungefär som alla turister vi får dras med i stan..

Men samtidigt är det mysigt tycker jag..Stockholm har i år slagit sitt eget världrekord i antalet turister..Idag har jag grått och mulet så det varma försvann lika fort det kom..Ha en fin vecka nu kram //Nicki

Night Lady sa...

Hej Cumulus..
Ja då jag var bara sjuk en vecka och lite risig andra veckan men sen blev det bra..

Ja jag har öppnat en gästbok hos min wordpress så nu har jag då 3 stycken så försöker få lite liv i alla gästböcker så att säga men det går rätt trögt..

Låter som om du hade en virus..Hoppas allt är okay igen..
Jag har en grå och mulen dag idag efter en toppenhelg som jag skrev om på wp..Men efter den här sommaren så väntar man sig vad som helst i väderväg..

Ha en fiin vecka nu min vbän kram Nicki

Night Lady sa...

Hi Felisberto .. Nice to see you on all my pages are not as many people as possible to all sides .. So you're a nice friend .. Wish you a nice and good week .. Hugs / / Night Lady

Night Lady sa...

Hi Ariel .. Thanks for visiting, and how nice that you like my blogs or my pictures .. Have a good week and welcome back .. Hugs and kisses from the Night Lady

Night Lady sa...

Thanks Snow White Love you..
Hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Ja faktiskt har du rätt det besväligaste föremålet i en kvinnas hem är en man ha ha..Den ska jag minnas länge fniss..
Önskar dig en låmg och skön vecka..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jane..
Ja vi hade toppenväder hela helgen och igår måndag men idag är det grå himmel en stund sen blir det sol sen grå igen..Men det är ganska varmt så det är helt okay..
Imorgon är det 1 augusti vad skrämmande fort sommaren har gått nu får vi en lång tråkig vinter igen..Bara att hoppas på att nästa sommar blir bättre..
Kram //Night Lady

Night Lady sa...

Hello Doris .. How wonderful that you are feeling better and hope your heart doctor says everything is fine .. do you still just as hot? We had a very hot weekend and it was wonderful because we had such a bad somar .. today is the sun for a while then they get gray sky then sun again, but it does inspire for it is pretty hot anyway .. I understand that it's good for your small dog to Have A bath in the summer can be very difficult for animals .. Have a great week my best friend .. Hugs Night Lady

Night Lady sa...

Hej Hanne .. Du kan ikke få et billede, når du skriver på blogspot .. Der er ikke noget samarbejde mellem WordPress og blogspot med profilbilleder .. Nogen der har et billede i mine kommentarer til blogspot de har deres egen blogspot ..

Hvis naigt Lady skriver på wordpress, jeg får intet billede .. Om Nicki skriver på Blogspot, bliver det enten ikke noget billede .. En smule trist, men det er ikke noget vi kan ændre sig .. Hvis du SERR, at Jane er blevet skudt, da hun skrev i min blogspot, så det betyder, hun er logget på hendes blogspot .. Jane har en blogspot og WordPress ligesom mig ..

Hav en dejlig uge på besøg hos min veninde .. Vi har bvarmt men i dag er en smule sol derefter nogle skyer så lidt sol igen, men det er rart .. Hug Night Lady

Night Lady sa...

Hi baby Evelyne .. Yes we all need a shoulder to cry on sometimes .. You can borrow my shoulder when you want my nice friend .. :-)

And your blog jo best way to get where people are becoming followers of many and to walk around frequently and write for as many see you If you do not become followers and write bits of other people when they are not visible ..

I will put my Snow White blogspot with you on your followers there will be more that can see you

Have a wonderful week visiting my friend hug Night Lady