tisdag 21 augusti 2012

En Viktig Läxa..

Night Lady
NL
“Allt är inte bara svart eller vitt”
Det här är en liten fin berättelse som väcker
en hel del tankar...
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
När jag gick på mellanstadiet råkade jag i en
häftig diskussion med en pojke i min klass..
Jag har glömt vad det hela rörde sig om,
men jag har aldrig glömt läxan
jag lärde den dagen..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Jag var övertygad om att jag hade rätt och att han hade fel
och han var lika övertygad om att han hade rätt
och att jag hade fel..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Vår lärare bestämde sig då för att lära oss
en väldigt viktig läxa..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Hon tog fram oss och placerade oss framför klassen
på varsin sida om katedern mitt på katedern fanns ett
stort runt föremål jag kunde tydligt se att det var svart..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Hon frågade pojken vilken färg föremålet hade Vit svarade han..
Jag kunde inte tro mina öron han sa att föremålet var vitt
det var ju svart..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Det blev ytterligare en diskussion mellan min klasskamrat
och mig denna gång om föremålets färg..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Läraren bad oss byta plats med varandra och nu frågade hon
mig vilken färg föremålet hade jag var tvungen att svara Vit..
Det var ett föremål med två olikfärgade sidor
så vi hade rätt båda två..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Den dagen lärde jag mig en mycket viktig läxa..
Du måste stå i den andre personens skor och se
med den andre personens gon för att verkligen
förstå dennes sätt att resonera...
Ur Chicken soup for the kid´s soul
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Ha en fin dag...
Night Lady


28 kommentarer:

marciento sa...

Hello! I invite you to look at my new photo. I greet and wish you have a nice week!

http://marciento.wordpress.com/2012/08/17/mazovian-scenery/

Ann Marie sa...

Hej Night Lady!
Vi människor är ofta alldeles för säkra på vår sak, då är risken att man får äta upp sina ord, hela livet har olika sidor och det jag tycker är rätt är kanske fel för någon annan, se bara på mig, då och då röker jag en cigarett, det kan gå månader mellan varje, jag vet att det är riktigt dumt att göra så, men jag gör det ändå, jag ger mig rätt att göra det fast jag egentligen tycker det är fel, summa summarum, inte ens en människa är alltid överens med sig själv om vad som är rätt eller fel.
Ha en riktigt härlig fortsättning på veckan och tack min vän för dina besök på min blogg.
Kram.

BabyEvelyne sa...

Hi Night Lady!
that's right, I'm not blogging on Wordpress anymore. But I've got 2 friends in there who not having Blogspot & in contact with. They write comment here on my Blogspot & I'll answer them on Wordpress. Can we still do this, when I delete Wordpress?

Hughs & x-x-x
BabyEvelyne

Ariel sa...

Hello Night Lady,
a great lesson!
always have to accept another view of our truth,
don't you think?

have a nice day!
a big hug for you

Queenvickans sa...

Det kan vara knepigt ibland när man inte vill ge sig... och snopet när man har fel.
God forts på veckan.
Kram

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Av en del intellektuella resonemang framgår tydligt att även tankearbete ger förslitningsskador..
Jätte bra skrivit..
Ha en glad Onsdag..
Kram Moonlight

cirofreelander sa...

Happy birthday my friend I wish you a day with much happiness and joy and fun a big hug Soul.

Anonym sa...

Grattiskram till dig på födelsedagen önskar Maya K.

hannemortensen sa...

Hi Night Lady.
I wish you a happy weekend and hope the sun will shine on you my friend.
Here is claudy and boring again.
Hugs/Hanne

Jane storm sa...

Hej Nicki
endnu engang et flot digt ♥
håber at du har det godt.
her er det regn vejr i dag.
så solen må vi kigge langt efter.
kan du nu passe godt på dig selv
og dem du holder af.
knus og kram
Jane ♥

Days End sa...

Hi Nicki,
Have a good evening my friend
hugs

vindvittra sa...

Ja det är ju så det kan vara! Man måste kunna se hur den andra tänker.Vi har alla olika förutsättningar det som är rätt för en del behöver inte vara rätt för andra.önskar dig en fin helg också kram från Kristina

Carolina sa...

Hola Night Lady, nice to see you!
Oh, the views, the views always, we must learn to negotiate.
It's good to go through your wonderful house. Kisses.

Snow White The Survival sa...

Önskar alla en fin helg..Puss och kram Snow White

Night Lady sa...

Thanks Marciento..I have seen all your photos and i like them very much thanks for letting me see them..Have a nice week hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hej Ann Marie...
Det blir väldigt mycket wordpress för mig just nu..Den är min huvudblogg och där händer det mest men försöker att hinna med blogspot så fort jag kan..
Ska till tandläkaren idag men får fortsätta en annan dag med det jag inte hinner..Önskar dig en fin helg redan nu ifall jag inte hinner mer före helgen..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Baby Ecvelyne ..
No, you do not have a wordpress to go there and write it goes well anyway ..
Wishing you now have a nice week .. Hug Night Lady

Night Lady sa...

Hello Ariel ..
Oh yes, I think it .. Wish you now have a nice week ..
Hug Night Lady

Night Lady sa...

Hej jatta..
Ja jag känner igen mig själv i det där att inte ge sig fniss..
Hoppas allt bra med dig ha en fin vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

Tack Moonlight roligt att du tyckte att det var bra skrivet..
Ha en fin måndag..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hey Soul ..
Tavk for your congratulatory pap my blogspot I have not been working there very much most of the wordpress why did you wait for a response .. A big hug and thanks again Night Lady

Night Lady sa...

Tack så mycket Maya..
Hoppas allt bra med dig..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Hanne .. Glad you looked into moin blogspot .. Have not been so much hatred now mostly on wordpress so it might be some time before I answer ..
Wish you a nice week now hug Night LDY

Night Lady sa...

Hej Jane..
Janu är hösten verkligen här gula blad och bara mellan 10 och 15 grader ute..Men nu får jag lite mer td för min dator..
Önskar dig en fin vecka..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Thank you Doris..
I wish you a nice week..Love you hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hej Kristina vad roligt att du hittade in på min blogspot..
Hoppas allt bra Ha en fin vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Carolina ..
Finally I have time to answer some of the blogspot Now we have this fall and I know that you have our .. Take the opportunity to enjoy the autumn will soon .. big hug my friend and have a lovely week Night Lady

Night Lady sa...

Tack så mycket Snow White..
Puss och kram Night Lady