måndag 17 september 2012

Det Var En Gång..

 
“En Bild Av Stillhet”
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Det var en gång en kung som erbjöd en belöning
till den konstnär som kunde måla den bästa bilden om stillhet..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Många konstnärer deltog i denna tävling..
Kungen tittade på alla tavlorna men det var bara två som han
verkligen tyckte om och valet stod mellan dom..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
En bild föreställde en lugn sjö blank som en spegel som de omgivande
höga bergen speglade sig i himlen var klarblå sånär som på
några fluffiga vita moln alla som såg denna bild tyckte
att det var en perfekt bild av stillhet och frid..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Den andra tavlan hade också berg men dom var ojämna och kala..
Från en himmel i uppror blixtrade det och regnade kraftigt..
Utmed en sida på berget rann ett skummande vattenfall..
Den här tavlan såg verkligen inte fridfull ut..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Men när kungen tittade noga såg han bakom vattenfallet
en liten buske som växte i en skreva i berget och där
hade en fågelmamma byggt sitt bo..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Där mitt i den våldsamma forsen satt fågelmamman
i sitt bo en bild av fullständig stillhet..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Vilken tavla tror du vann?
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Kungen valde den sistnämnda tavlan..
Vet du varför?
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
”Därför att förklarade kungen ”
Stillhet innebär inte att vara på en plats där det inte
finns oväsen besvärligheter eller hårt arbete..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Stillhet innebär i stället att befinna sig mitt i detta
men ändå vara lugn i sitt inre..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Det är det som är innebörden av stillhet..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
“Dagens Citat”
Den absoluta tystnaden
är den bästa musik jag vet..
11Star.gif Night Ladys Star picture by Nightlady070
Night Lady


14 kommentarer:

Disa sa...

Så sant så sant. Men så svårt att idag finna den platsen för många.

Hoppas du har den idag och alla dagar.
Kraaaaaaaaaam

Night Lady sa...

Håller med dig Disa..
Ja jag har verkligen en fridfull dag sliter med att hinna svara alla här har inte haft tid med blogspot det blir mest wordpress numera..Men tack för att du tittar in..Kram på dig från mig Night Lady

Seçil Zoral sa...

Merhaba benim değerli arkadaşım Nicky..
güzel yorumların için teşekkür ederim
senin için mutlu yeni bir hafta diliyorum
kendine iyi bak benim güzel Nicky..
kucak dolusu sevgiler....öptümmmm

Moonlight sa...

Hej Night Lady...
Ja, man skulle ha en nisch där man kan ha stillhet,det behövs ibland..
Fin skriven blogg..
Önskar dig en lugn fin vecka min vän.. Kram Moonlight

Felisberto Junior sa...

Hello, Good morning!
Alright?
yes .. agree with your final quote .... "The silence that keeps each image." It is necessary to look into the silence ....
Thank you for the affection of the visit!
Have a nice week!
kisses

Ann Marie sa...

Hejsan Night Lady.
Stillhet och totalt lugn känner jag när jag sitter och ser ut över havet, sen har det ingen betydelse om havet är lugnt eller om det stormar, bara åsynen av havet gör mig totalt lugn.
Problemet du beskrev påminner om det jag för en tid sedan också råkade ut för, Norton antivirus, Google Chrom och blogger har tydligen svårt att samsas när dom är ihop, jag återgick till IE och har sedan dess inga problem någonstans.
Jag önskar dig en kväll i stillhet.
Kram.

Ariel sa...

Hi Night Lady, good afternoon!
woow. fantastico,
a beautiful message,
inner peace above all!
magnifico!

I wish you a beautiful week
kisses

replicantcore sa...

Hoppas du får en fin vecka fram till någon härlig höjdpunkt i helgen.
Kram

Night Lady sa...

Merhaba Secil ..
Thank you greeted me on my Night Lady site .. Now I wish you a wonderful weekend ..
Hugs and kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hrj Moonlight..
Nu påbörjade jag mnin häxsida..På tiden att vi får klart här på blogspot eller vad säger du..
Ha en fin helg så hörs vi..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Felisberto ..
How nice that you've been visiting me .. I have not seen in a while because I have not had time to comment much .. Take care and have a nice weekend .. Hugs Night Lady

Night Lady sa...

Hello Ricky ..
Thanks for visiting with me and a your nice comment .. Now I wish you a lovely weekend and I hope that you have a womderfull spring now :-) Hugs and kisses Night Lady

Night Lady sa...

Tack Darkie..
Kul att du även hittade till min blogspot uppskattas mycket..
Nu önskar jag dig en toppenhelg så hörs vi snart...Kram Night lady

Night Lady sa...

Hej Ann Marie...
Tack för titten alltid lika roligt att se att du varit inne och hälsat på..Nu önskar jag dig en härlig helg så hörs vi..Kram Night Lady