fredag 8 mars 2013

Grattis På SOSK-Dagen..

Nostalgi
NL
“Grattis alla kvinnor”
08.03.2013
I år fyller Internationella kvinnodagen 103 år..
This year, International Women’s Day 103 years..
Star.gif Star picture by zhansson
GRATTIS på SOSK-dagen!
Idag är det Skitsnygga Otroligt Smarta Kvinnors
Internationella Dag.. Skicka detta meddelande till någon du
tycker passar den beskrivningen.. Var bussig och skicka inte
tillbaka det till mig eftersom jag redanhar fått det från en
skitsnygg, otroligt smart kvinna..
Star.gif Star picture by zhansson
Och kom ihåg mottot..
Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit
i en attraktiv och välbevarad kropp..
Star.gif Star picture by zhansson
Det handlar om att glida in sidlänges med en chokladkaka i ena
handen.. En flaska vin i den andra fullständigt slutkörd totalt
utsliten skrikande‘Hoho kan nån ge mig lift!’
Ha en underbar dag..
Star.gif Star picture by zhansson
Inom varje äldre människa finns en yngre människa
som undrar va f-n som hände..
Cora Harvey Armstrong
Star.gif Star picture by zhansson
Inom mig lever en mager kvinna som desperat vill
kom ut. Jag brukar tysta ner henne med kakor.
(Okänd)
Star.gif Star picture by zhansson
De svåraste åren är de mellan 10 och 70.
Helen Hayes (vid 73 års ålder)
Star.gif Star picture by zhansson
Varje gång jag stänger en dörr mot verkligheten
kommer den in genom fönstret.
Jennifer Unlimited
Star.gif Star picture by zhansson
55 är när du äntligen fattar vad det handlar om
och din kropp börjar ge upp
Caryn Leschen
Star.gif Star picture by zhansson
Sänd detta till alla otroligt smarta kvinnor du känner
du kommer att göra dem så glada!
Kram från en Skitsnygg Otroligt Smart Kvinna
Star.gif Star picture by zhansson
Nicki

28 kommentarer:

Queenvickans sa...

Grattis till Dig också på Kvinnodagen!
Kallt igen, vi var ute igår på en utflykt, vi åkte till Lysekil. Men det var en fruktansvärd blåst, orkan kan man kalla det. Önskar Dig en trevlig helg.

Snow White The Survival sa...

Tack detsamma Night Lady..
Kram Snow White

mathilde1305 sa...

Hej Nught Lady..
Säga ochså Grattis till Dig på Kvinnodagen, har glömd bort den...
Men önskar dig en fin helg,
Kram Mathilde

Anonym sa...

Hej du skitsnygga otroligt smarta kvinna här kommer en hälsning till dig på Internationnella kvinnodagen från en annan skitsnygg otroligt smart kvinna vid namn Maya K hi,hi.

Moonlight sa...

Hej Night Lady,
Tack detsamma ,
Hoppas att du få en fin dag..
Kram Moonlight

Carolina sa...

º° ✿✿ ♫° ·
Happy Women's Day!
º° ✿✿ ♫° ·

Jane storm sa...

hej Nicki.
mange tak for din hilsen.
dejligt at høre fra dig. det kniber stadig med at få vejret, da jeg døjer med min astma, men det går da fremad. Er ikke så træt hele tiden.glæder mig bare til at få noget forår. den bedste tid efetr min mening. kan du nu have en god weekend. pas godt på dig selv og god Kvindernes Internationale Kampdag til dig.
knus og kram
jane ♥

Lykkeliten sa...

Hej på er,Nicki ;-)
Tack detsamma till dig och,grattis på kvinnodagen,hoppas du får en toppen helg,kram från mig till dig ;-)

(V)
(..)
(")(") Kram

Cumulus sa...


Det slutar vid 55, efter det blir kvinnan....vad? :)
En mycket intressant äldre, med mognad, trygghet och mycket visdom.


Önskar dig en fin söndag.
Kram.

CÉU ROSÁRIO sa...

Escrever e ler poemas e poesias já é uma arte em si, pois poemas não são apenas palavras bonitas ou literárias, com rimas e métricas e sim também pensamentos livres, pois "só nos sonhos os homens poderão ser realmente livres" e escrever e l......er é sonhar. Poesias já se consideram uma das sete artes, pois tudo pode se tornar uma poesia e nem sempre precisa ser verbal.

"A poesia é uma arte que vive entre milhares de pessoas estranhas, em cada poema uma arte que sempre lhe acompanha."

Aquele que escreve admira ou apenas lê um poema, uma frase ou uma poesia contribui para que a arte continue viva e transcenda entre os séculos.

Esta semana, no Toque de MIdas:

Magá Figueiredo

BabyEvelyne sa...

Hi Nicki!
thanks for the visits! I may be one day too late, but happy international woman's day ;)
For me the weekend is over & start a busy new week, so got to leave you for now & searching my bed, lol.

Have a nice week ahead!
Hughs & x-x-x
BabyEvelyne

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Hoppas din kvinnodag blev bra..Min sambo kom och grattade mig på förlovningsdagen den 08.03 gissa om jag kände mig dum hade glömt det ..Visste inte heller att vi hade förlovat oss på just j´kvinnodagen..
Ja det där med utflykter får vänta för min del vill ha det lite varmare först..Ha en fin dag min vän kram Nicki

Night Lady sa...

Snow White hoppas du hade en riktigt bra kvinnodag men önskar inte din styvmor detsamma..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Mathilde...
Tack för titten..Har fullt sjå att svara på alla mina bloggar nu men jag trivs mycket bra med att ha alla tre igång bara tråkigt att vara på ett ställe hela tiden så man får varva lite när man har tid och ork..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej snygga vackra Maya..
Tack för besöket och din otroligt smarta kommentar :-)
Välkommen tillbaka och ha en fin måndag..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Skönt att se dig på blogspot igen..Jag har upptäckt att ju mer man håller på här desto roligare blir det och folk hittar in igen..
Ha en härlig måndag kram Night Lady

Night Lady sa...

Thanks Carolina..
I hope you enjoyed your womens day :-)..Have a magic monday..Hugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jane ..
hvad en smerte du har astma også dårlig dig ..
Jeg har en simpel form for astma, der kun viser sig, når jeg får influenza, det er ikke sjovt .. Ofte nänniskor kan være syg i en uge med influenza, men for mig vil det være fin eller seks veckot lyder som om du har det samme ..
Jeg håber, at vi begge behøver ikke at blive syg nu, og at det snart vil være sommer .. knus
Nicki

Night Lady sa...

Hej lykkeliten..
Tack för att du skrev i bloggen nu såg jag dig på en gång..
Hoppas du får en fin måndag och välkommen tillbaka..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Cumulus..
Jag efter 55 sen slutar vi kvinnor att fylla år eller ha ha..
Tack för titten min vän hoppas allt bra med dig..Ha en härlig vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

Hello Rosario
Sure you have the right to read and write poetry is an art in itself ..
and that in drömen can be truly free ..
Nice of you to visit me, and welcome back ..
Have a lovely week Hugs Night Lady

Night Lady sa...

Hi Baby Evelyne..
I have mucch wotk today so I just wisch you a magic day..

Queenvickans sa...

Hej
Det blev en rå marsvecka... skall vara kallt hela veckan. Vi har haft runt -10 och därtill nordlig vind. Och här yr dammet på vägarna, sanden
på asfaltvägarna yr tills de har sopat bort den.
Vi får nog köpa värmande glögg!
God forts på veckan

Doris Ann Morris Colley sa...

hello my friend,
I have my blogspot back open again.
love you
big hug

Doris Ann Morris Colley sa...

missed you dear friend... hugs

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Ja det låter jättebra med värmande glögg för kylan ska fortsätta ett tag till..Vaqr rädd om dig kram Night Lady

Night Lady sa...

Welcome back again Doris..
I have miss yoy and your comments and visits..
This blog is so beautyful love this picture..
Have a nica and macig day..Love you Hugs and kisses Night Lady

Night Lady sa...

Doris I have missed you to..It's good to see you again..:-)