måndag 4 mars 2013

Inte Riktigt Att Lita På..

Lady
“Godmorgon Internet Vänner”
Star.gif Star picture by zhansson
Idag tänkte jag prata om ja just det internetvänner..
Jag har haft ett antal bloggar sista 10 åren..
Till min stora glädje haft jag alltid haft
massor av av bloggvänner..
Star.gif Star picture by zhansson
Och eftersom det tyvärr är så att många sajter lägger
ner efter ett par år så har jag fått flytta ett par gånger..
Och för det mesta så har dom flesta bloggvänner följt mig..
Vilket glatt mig oerhört måste jag tillägga..
Star.gif Star picture by zhansson
I början när jag lär känna en ny bloggvän så spanar
jag förstås in deras blogg för att se om jag gillar den
men efter ett tag så bryr jag mig inte om deras
blogg längre den kommer i andra hand för då
är det människan bakom bloggen
som betyder något..
Star.gif Star picture by zhansson
Dum som jag är så tror jag det är detsamma för alla
Men så upptäcker jag helt plötsligt att en gammal
vän nonchalerar mig totalt jag får helt plötsligt
sällan svar på det jag skriver om jag får svar
så svarar denna vän bara på sin egen sida
eller en kort banal hälsning hos mig..
Star.gif Star picture by zhansson
Sen upptäcker jag att denna vän hat hittat
nya jaktmarker och svarar både en och två gånger
i denna nya bloggväns bloggar och dessutom
fjäskar något fruktansvärt så att man
nästan rodnar..
Star.gif Star picture by zhansson
Vad ledsen jag blev det fanns alltså ingen vänskap..
Jag trodde dom många åren betydde något men icke
nåja nu har jag funderat på det här över helgen
och varför ödsla tid på något som
inte är värt att bry sig med..
Star.gif Star picture by zhansson
Så nu säger jag bara Vila i frid gamle vän
tyvärr höll du inte måttet för att ingå i min cirkel
av vänner men mister du en vän så står dig tusende åter
Så resten av mina vänner Tack för att ni finns och
 som sagt dåliga äpplen bör man plocka bort..
Star.gif Star picture by zhansson
Ha en härlig och underbar Vecka
Night Lady

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Night lady.
Ja, det är inte roligt när vänner sviker. Men som du skriver så tycker jag att du skall inte bry dig i det även om det är sårande.
Det finns mycket mobbing på nätet usch det tycker jag inte alls om.
Ha en fin vecka nu jag har nyss varit ute på en promenad det känns bra nu när det blivit varmare.
Kram Maya K.

Carolina sa...

Dear Friend, have you been disappointed? don't feel alone, this situation is a matter of every day... It's a very common attitude, indeed. You just keep on with your quality of noble person. Warm hugs.

Felisberto Junior sa...

Hello
I fully agree ... both in life and in the blogosphere, we have natural selection .. you gotta leave only those that you add something ...
ah thank you for your kindness always with me
my affection
here today, is very hot, hot sultry night is terrible ...
good week
kisses

Queenvickans sa...

Hej
Ja du, finns många ytliga vänner i cyber rymden. Har även varit med om att bli väldigt illa behandlad av några för länge sedan som jag trodde var vänner. Inte roligt att man skriver vad som helst i kommentarsrutan...
Men det tillhör det förflutna...
Nu har isen försvunnit från skogsstigarna och småvägarna, härligt att kunna röra sig i naturen igen.
Önskar Dig en härlig vecka.
Kram

Anonym sa...

Hi Night Lady..
Nice to hear from you, Now we are better times ahead, it will be springtime..
Spring is when you feel like whistling even with a shoe full of slush.
Wish you a great week..
Hugs Mathilde

Night Lady sa...

Hej Maya..
Ja du det känns väldigt snopet att bara bli avpolleterad helt plötsligt..Om det är nyare vänner eller såna man inte känt så länge då rycket man bara på axlarna men någon man varit vän med i åratal det känns väldigt sårande..

Men bara att inse att man kanske inte ska ta främmande vänner på så stort allvar men jag trodde alla var som mig men jag hade fel..

Men dig har jag i alla fall min äldta och bästa vän någonsin både privat och på nätet..
Bamse kram till dig från Night Lady

Night Lady sa...

Hello Carolina ..
Yes I have woken up .. Maybe not all friends on the internet is so good but I thought this friend was good because we've talked in the fen or six years .. But now I learn .. Hope all is well with you and have a nice Wednesday .. Hugs and kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hello Felisberto ..
Yeah I'm starting to understand that not all friends are good not on the internet and not in real life I'm starting to learn it now .. Yes I think it's nice to talk to you because you are always there for friends thanks for that my friend .. hope you got some cooler weather we do have winter and snow and today we +4 c as soon as spring comes to Sweden ...
Have a lovely onsfag hug Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jatta..
Ja jag har börjat förstå det nu att vänskap på internet är väldigt ytlig ocg den kan tydligen stängas av när som helst..Skönt att du blev av med dom du hade..

Lite snopet bara när det handlar om någon man haft i många år..
Vi har sol idag och 4+ så vi går ju åt rätt håll nu..

Önskar dig en härlig vecka så hörs vi..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Thilde...
Tack för titten och poemet det var fint..Börjar känna mig hemma igen på blogspot nu när jag håller till mer där..Nu börjar istället min wordpress kännas lite avlägsen..

Om jag skulle få med mig dom vänner jag vill ha från wordpress så skulle jag utan tvekan stänga min wordpress men framtiden får visa hur det går..

Ha en bra vecka kram Night Lady

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Det är sorgligt att vänner sviker, inget annat bara ignorerar..
I Motvind få man antingen kryssa eller ta till årornar..
Idag skiner solen ochså, som gör en glad..Ha en fin dag.
Kram Moonlight

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Tack för snälla ord..
Ja jag är nog mest lite snopen men strund samma bara att fortsätta med det man tycker är roligt att göra bloggar..

Låter wordpress vara ett lite tag för att försöka väcka liv i blogspot igen som har fått sova ett tag..Tack för titten och ha en fin och härlig dag var rädd om dig kram Night Lady