tisdag 28 maj 2013

Delad Glädje..

“Ändra Din Tanke”
Två män båda allvarligt sjuka låg på samma
sal på ett sjukhus..
Night Ladys Star
En av männen  fick sitta upp i sängen en timme varje
eftermiddag för att dränera vätska från lungorna.
Hans säng var bredvid rummets enda fönster..
Night Ladys Star
Den andre mannen fick ligga all sin tid på rygg..
De båda männen talade i timmar i sträck..
Night Ladys Star
De talade om sina fruar och familjer sina hem sina jobb,
deras medverkan i militärtjänst semesterminnen
och allt som fanns att tala om..
Night Ladys Star
Varje eftermiddag när mannen i sängen vid fönstret kunde
sitta upp en timme så började han berätta för sin rumskompis
allt han kunde se utanför fönstret..
Night Ladys Star
Mannen i den andra sängen började leva för dessa
en timmarspass där hans värld skulle breddas och livas upp
av all verksamhet och färg av en värld utanför..
Night Ladys Star
Utanför fönstret låg en lummig park med en vacker sjö..
Ankor och svanar simmade på vattnet medan barnen lekte
med sina modellbåtar unga älskande par gick arm i arm
parken var fylld av blommor i alla färger och en det var
en fin utsikt över staden..
Night Ladys Star
Mannen som satt  vid fönstret beskrev allt detta i
minsta lilla detalj mannen på andra sidan av rummet
kunde blunda och föreställa sig allt vackert..
Night Ladys Star
En varm eftermiddag beskrev mannen vid fönstret
en musikparad som gick förbi även den andra mannen
kunde höra musiken - han kunde se det i sin inre syn
som mannen vid fönstret beskrev det med många
målande ord..
Night Ladys Star
Dagar veckor och månader kom och gick..
En morgon när sköterskan kom in hon fann mannen
vid fönstret hade stilla somnat in under natten..
Night Ladys Star
Så snart som det var lämpligt, frågade den andre mannen
om han kunde få flytta till sängen bredvid fönstret..
Night Ladys Star
Långsamt och smärtsamt stödde han själv upp sig på ena
armbågen för att ta en första titt på allt det vackra
utanför Det ända han såg var en tom vägg...
Night Ladys Star
Mannen frågade då sköterskan hur kunde den avlidne
mannen se och beskriva så underbara saker
utanför detta fönster..
Night Ladys Star
Sjuksköterskan svarade att mannen var blind och kunde inte
ens se väggen hon sa han kanske bara ville uppmuntra dig..
Det finns en oerhörd lycka i att göra andra lyckliga..
Night Ladys Star
Delad glädje dubbel glädje delad sorg halv sorg..
Om du vill känna dig rik dela ditt liv med någon..
Ensam är inte stark..
Night Ladys Star
Night Lady

22 kommentarer:

Ariel sa...

Hello Night Lady,
good afternoon,
beautiful story,
a man who has given hope maybe without possessing

I wish you a beautiful Tuesday
kisses and hugs

Your post was wonderful

Snow White The Survival sa...

Ett avtryck från min disneysida till alla mina besökare hos Night Lady..Kram Snow White

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Ett fint upplevelse, jätte bra beskriven..
Ha det bra.. Kram moonlight

Anonym sa...

Tjingelinngggg Nicki!! ♥
Oj oj skoj du satt in min söta fifu lista hos min sida!! Oh ja vi varit i strand och nu hemma och känns trött!! Jag ska in till fb senare om jag nog pigg eller sömning hihi!!
Jag vill ge dig url för att det är png trevlig strand gård!! Verklig i fb går ej png utan bara jpeg, tvungen jag sätt in till dig här url text och så du kan trycka url Stor kram!! Kul du satt in min 2 sida av min dotters fyllde 2 år sen och en av rapunzel slide, men jag tänkte ordna den rapunzel kan fixa slide som finns photoscape istället men det för mycket mb, lika som min sida fòrsta syns från siciliens bilder...!! Kram igen din JamieSilver
länk url: http://jamiegolden.com/Miscellaneous%20Gavor/Mina%20bilder/2013%20Beach.png Ses senare!! ♥ ♥

Doris sa...

hello my dear friend,
your blog is beautiful.
love you, hugs

Felisberto Junior sa...

Hello!
good afternoon
Beautiful reflection ... we are not alone no ...
Today I just want to thank
  Get in your heart all my love!
thank you
Kisses

YoSueño sa...

AMOR hermosa palabra, que tu, lo has sabido plasmar muy bien.UN ABRAZO

Winnie The Pooh Bear sa...

Vi önskar alla våra vänner en fin helg..Kramar från Sjumilaskogen..

CÉU ROSÁRIO sa...

·٠•●♥ ·٠•●♥
Não procuras descobrir os segredos que escondo,
Contenta-te com as pétalas, pedaços de alma que te dou.
Não queiras ver além do que te mostro,
Mas vê nas palavras tudo o que sou.
·٠•●♥ ·٠•●♥.
Bom fim de Semana

Doris sa...

Oh I have missed you so,,,
I thought you were angry with me.
Gene has Cancer & he will start the seeding operation soon,
then right after the seeding they will do the radiation
to activate the seeding & that is suppose to destroy the cancer we hope?
we have been sort of stressed here at home because of so much sickness.
I love you too & I hope you have a good week
hugs Nicki

Night Lady sa...

Hello Doris Ann ...
Angry? why would I be?
Oh no, but I can not keep the bloggers I like most about wordpress so they come first I do blogs and try to answer all there but my blogspot No You Can not I make a blog now and then, but have rarely respond to someone making an attempt sometimes but I most desire to close my blogspot .. If I only have wordpress so I have time to improve, we'll see how it is now, we have summer here so much is out in the wild now will put pictures on wordpress ..

Hope all goes well with the gene not fun with illness in the family
Sending lots of hugs to you both and your cute little dogs take care of yourself and gene ... Love you hug Nicki

Jane storm sa...

True friends are like mornings
You cant have them the whole day
but You can be sure
they will be there
when You wakeup tomorrow
next year and forever

take good care of yourself.
hugs and smiles
Jane.

ps. god historie. altid en glæde at besøge din blog

Night Lady sa...

Hej Ariel..
Nu skriver jag på svenska hoppas du kan läsa det ändå så småningom..
Som jag nämnt så stänger jag mina blogspot nu och du hittar mig på wordpress..önskar dig en härlig vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Snow White..
alltid lika trevligt när du tittar in så tack fär ditt besök ha en härlig vecka hälsa dvärgarna kram Snow White

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Tack för din kommentar..Ha en härlig vecka så ses vi snart kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jamie..
Ja nu har jag inte tid med mina blogspot så jag stänger dom på obestämd tid..jag vet att dina är öppna fast du aldrig är där men jag föredrar att stänga dom istället för att lämna dom vind för våg..Men jag finns på wordpress..Stor kram från Night Lady

Night Lady sa...

Thank you Doris Ann..
Hope Everything is okay with you.. I saw that you closed your side again so now I have closed my also it feels good but I found at wordpress if you want to visit me wish you all the luck hug Night Ladyhugs kisses Night Lady

Night Lady sa...

Hello Felisberto my friend ..
Now I turn my blogspot over the summer have no time for them .. But if you want to visit me so I exist here .. www.nicki007.wordpress.com wish you a lovely week hugs Night Lady

Night Lady sa...

Hello my friend YoSueño ..
Now we have summer in Sweden and I do not have time with my 2 blogspot Night Lady and Snow White so I close them now over the summer .. but if you want to visit me sometimes as I found on my other blog www.nicki007.wordpress.com Now I wish you a nice week hug Night Lady

Night Lady sa...

Tack Winnie..
Jag önskar dig en fin sommar..
Nu stänger jag Night Lady och Snow White över sommaren men jag finns kvar på min wordpressblogg om du vill hälsa på mig..Massor av kramar från Night Lady och ha en fin sommar..

Night Lady sa...

Hi Rosario ..
Now I turn my 2 blogspot over the summer night Lady and Snow White .. But if you want to visit me, there I was on my other blog ..
www.nicki007.wordpress.com Önsta now a lovely week hugs Nicki / Night Lady

Night Lady sa...

Hej Jane..
Vad trevligt att du tittade in..
Nu stänger jag mina 2 blogspot night lady och snow White över sommaren.. men jag finns på wordpress..Önskar dig nu en härlig sommar kram Night Lady