måndag 20 januari 2014

Nu Förstår Jag..

Nostalgi photo 0_887df_24bb8354_XL.png
“Mammaprovet”
Night Ladys Star
Det här är liten söt berättelse som jag vill dela med mig av..
till alla underbara mammor ni har klarat mammaprovet..
Night Ladys Star
Mamma Maria var ute med sin dotter en dag,så här berättar hon :
Night Ladys Star
En solig varm dag var jag ute med min 4-åriga dotter.
Hon plockade upp något från marken och stoppade det i munnen ,
ja ni vet som barn brukar göra...
Night Ladys Star
Jag tog saken ifrån henne och sa att så där får man inte göra,
man får inte stoppa i munnen av det som ligger på marken.
-Varför det då ? frågade dottern.
Night Ladys Star
-För att den har varit på marken och är smutsig
och den kan vara full av bakterier.
Night Ladys Star
Då tittade min dotter på mig med stora ögon, full av beundran.
-Men mamma,Hur vet du allt sånt där ?
Night Ladys Star
Oj,nu var jag tvungen att tänka snabbt....
-Jo,alla mammor vet sånt här,det är en del av
mammaprovet,det måste vi bara veta.
Night Ladys Star
Vi promenerade vidare en stund min dotter var tyst några minuter
det syntes att hon funderade på vad jag sagt.
Night Ladys Star
-Nu förstår jag !!!! utbrister hon glatt.
Night Ladys Star
Om man inte klarar provet, då blir man pappa.....
-Precis,svarade jag med ett stort leende på läpparna....
Night Ladys Star
Night Lady


14 kommentarer:

Doris Colley sa...

Hi Night Lady,
that is a cute story, haha I love it...
Yes I will keep my 3 also,
BS, WP & Google I have been with Google for such a long time & I like it much better than FB, no I will not keep my FB opened either.
I am so happy you are keeping you 3 as well as Mathilde.
Much love to you too my sweet friend.
love you hun
big hug, kisses & big smiles :-D

sivklason sa...

Härlig berättelse!
Sitter här och ler och tänker bakåt, hur det var när mina barn var små. De kunde också säga allt möjligt sånt där oväntat..
Nu har vi umgåtts med tre stycken ungar ett bra tag och vi får uppleva igen såna där saker. Det är nästan som att vara mormor.. Det är jag ju ännu inte på riktigt, men kunde vara kul att bli nån gång!
Önskar att det är bra med dig.. Kram Raya

gageier sa...

Liebe Night Lady einen schönen guten Abend wünsche ich dir,habe gerade die Geschichte vom kleinen Mädchen gelesen,hat mir gut gefallen mußte darüber schmunzeln ist richtig schön sei ganz lieb gegrüßt Klaus

mathilde1305 sa...

Hej Night Lady
Den här var bra det var slutklämmen som gjorde det hela ska lägga den på minnet jram Mathilde

Ariel sa...

Hello Night Lady,
good afternoon,
beautiful story,
a situation that happens often, right?
tenderly narrated.

I wish you a beautiful week
a kiss and a hug
Greetings to Nicki

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
En riktig roligt historia, skratt...
Önskar dig en fin helg.. Kram Moonlight

Aurora The Lovely sa...

Hej Night Lady ja min prins är verkligen underbar suck skulle inte vilja vara utan honom alls..
jadå jag ska hälsa till honom från dig.. Önskar dig en lång och givande

Jättefin blogg du hade här :-)helg kram Aurora

Night Lady sa...

Hi Doris ..
It's great that you keep your 3 pages too .. I can comment and write on your wordpress and on your blogspot but I can not write on your Google because if you do not have your own Google so one can not write if I try it says just open your own Google and I am not able ..

My Facebook is left with cover profile picture of friends and like it may be so do not want to disable it when I lose the friends who are just there .. So it may be around for a while ..
Hope you had a nice, long weekend and that all is well with your Gene ..
Give your cute little dogs a kiss on the nose from me and I give lots of hugs to you Love you Night Lady

Night Lady sa...

Hej Raya..
ja du barn säger många både bra ocj roliga saker ibland och vi har ju alla våra minnen av otaliga barn man känt under årens lopp..Låter trevligt att ni umgås med dom 3 barnen Ja du blir säkert både mormor och farmor med tiden allt har sin tid heter det ju så bara att ge sig till tåls.. Ha en fin vecka nu och tack för titten kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Klaus ..
Glad you liked my blog :-) And great that you greet me even on this blog is both fun and varied to have multiple blogs .. Hope you had a nice weekend and thank you for your visit to wish you now a lovely week hugs Night Lady / Nicki

Night Lady sa...

Hej Mathilde..
Ja slutet på historien var ju klämmen på det hela..Hoppas du haft en fin helg jag var ute för att fota igår men det blåste och det var inte skönt alls jag frös och idag har jag ont i halsen känns inte alls bra..Hoppas det går över fort har ingen lust att vara sjuk nu.. Kram så länge Nicki / Night Lady

Night Lady sa...

Hi Ariel ...
Hope you had a good weekend I had .. was out to shoot a little but it really was not nice it blew very cold so I did not like it at all was just a few photos .. It was a gray and dull day so now I hope that winter in Sweden is short .. There was no snow at all Christmas and New Year it came now in janiuari and there is very little a very strange winter .. Now I wish you a great week and thanks for your comments hugs from Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Ja historien är jättesöt så kunde inte motstå att ha den i bloggen..
Hoppas din helg var skön själv höll jag på att blåsa bort det blåste svinkallt ute var absolut inte skön så hoppas du höll dig inomhus..Tack för titten kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej söta Aurora..
vad bra att du hälsade till din prins från mig och hoppas verkligen ni haft en toppenhelg..
Lämnar nu massor av kramar till er bäda två hälsa dina snälla gudmödrar också..Stor kram från Night Lady