torsdag 30 januari 2014

Ränderna Går Aldrig Ur..

Lady photo 02_zpsd15773ef.jpg
“Dagens Ungdom”
Night Ladys Star
”Våra dagars ungdom älskar olydnad..
De uppträder ohövligt..
föraktar auktoriteter..
Night Ladys Star
Har ingen respekt för äldre människor..
och pratar när de borde arbeta..
Night Ladys Star
De unga reser sig inte längre upp..
när äldre personer kommer in i ett rum..
De säger emot sina föräldrar..
Night Ladys Star
Skryter på bjudningar..
glufsar i sig efterrätten vid matbordet..
lägger benen i kors och tyranniserar
sina lärare..
Night Ladys Star
- SAGT AV  SOKRATES 470-399 f.Kr -
Lady photo Lady01.jpg

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Night Lady.
Jag tänkte när jag läste din blogg att det stämmer precis.
Jag blev lite förvånad när jag läste att det var sagt av Sokrates för länge sedan.
Ha en bra helg nu och hoppas att din förkylning blir kortvarig.
Kram Maya K.

mathilde1305 sa...

vaf häftigt tyckte dom likadant till och med före kristus Sokrates var verkligen en man i min smak ha ha.. ha en fin helg kram Mathilde

Moonlight sa...

Ja du Sokrates visste vad han talade om och förmodligen är det forttfarande samma sak för all framtid vi kommer alltid irritera oss på ungdomar så fort vi själva lämnat den delen av våra liv bakom oss.. Kram Moonlight

Aurora The Lovely sa...

Sokrates är en klok man sanna mina ord eller ska man kanske säga var :-) Ha ett fint slut på helgen nu kram Aurora

Night Lady sa...

Hej Maya..
ja jag reagerade också på att det var Sokrates som sa det för så längesedan det var just det som gav bloggen själva poängen..
Sitter och väntar på Daniel jane och Moa dom ska hälsa på idag ska bli roligt..ha en fin dag kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Thilde..
Ja han var nog en rätt så smart kille men kanske lite för djup för oss idag eller vad tror du fniss..Ha en bra dag nu kram Nicki

Night Lady sa...

Hej Moonlight...
Ja så är det absolut..Måste vara trevlig mot mina fina besök idag och imorgon blir det jobba..
Kram så länge från Night Lady

Night Lady sa...

Hej Aurora..
Ja vi får nog säga att Sokrates var en klok man fniss..Tack för titten Aurora och kom snart tillbaka..Kram Night Lady