onsdag 25 juni 2014

Problemträdet..

Lady photo oumloumlouml_zps6095b2ca.jpg
“Problemträdet”
Night Ladys Star
En snickare hjälpte en äldre kvinna att restaurera ett gammalt
hus efter hans första dag då åtskilliga saker inte fungerat som
de skulle, vägrade hans bil att starta..
Night Ladys Star
 Snickaren ägnade ett par timmar åt bilen utan framgång..
Till slut erbjöd sig den gamla kvinnan att köra honom hem.
Snickaren satt helt tyst under hela färden..
Night Ladys Star
Väl hemma frågade han kvinnan om hon ville träffa hans familj
vilket hon tackade ja till när de klivit ur bilen så stannade han
till en liten stund vid ett träd och därefter var det som
om han förvandlats..
Night Ladys Star
Han gick glatt mot dörren och kramade sina barn och
kysste älskvärt sin fru.när de senare gick ut till bilen igen
passerade de trädet som kvinnan vid det här laget hade
blivit mycket nyfiken på..
Night Ladys Star
Ursäkta att jag frågar sa hon men vad var det du gjorde
vid trädet förut.. tja det är mitt problemträd svarade snickaren..
Även om jag ibland har bekymmer på jobbet så hör de inte
hemma hos mina barn och min fru..
Night Ladys Star
Så jag hänger helt enkelt upp problemen i grenarna varje kväll
när jag kommer hem och plockar ner dem igen
nästa morgon..
Night Ladys Star
Det lustiga är, fortsatte han, att när jag plockat ner
problemen igenså är de inte alls lika många som när jag
hängde upp dem kvällen före..
Night Ladys Star
Ur boken varför växer gräset,av
Klas Hallberg och Magnus Kull
Night Ladys Star
Night Lady


14 kommentarer:

nicki007 sa...

Ett sådant träd har jag redan :-)

inger-sofia sa...

Tjusig och lockande sida Kram

mathilde1305 sa...

Ett sånt träd skulle jag ville ha, vilken lättnad det skulle bli.. Fint..
Ha en glad Dag .. Kram Mathilde

Moonlight sa...

Hej..
Mycket bra när man kan lämna sina problem så lätt, får leta efter en passende träd...
Ha en fin kväll..
Kram Moonlight

Aurora The Lovely sa...

Hi Night Lady..
Love is like a Rose the joy of all the Earth...
Stor Kram Aurora

Snow White The Survival sa...

Ett sådant träd har jag alldelles bakom Dvärgarnas stuga :-)
Det trädet lyssnar på allt jag har att säga och jag får en massa susningar till svar...

Evanir sa...

Demorei para voltar estou aos poucos voltando fico feliz quando recebo sua visita .
E triste quando passo mal e não posso retribuir.
Que Deus abençoe sua semana beijos.
Evanir.

Night Lady sa...

Så bra Nickis WP.. :-)

Night Lady sa...

Tack Inger hoppas du hälsar på igen önskar dig en härlig dag kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Thilde..
Ja ett sådant träd ä bra vi har ju dessutom gott om dom utanför huset :-) Ha en bra dag kram Night Lady

Night Lady sa...

Absolut Moonlight eller kan man nöja sig med en buske eller varför inte en burk med lock :-) Tack för titten och kom snart tillbaka kram Night Lady

Night Lady sa...

hej Aurora..
ja visst är rosen en symbol för kärlek en vacker blomma.. tack för titten min väb och kom snart tillbaka kram Night lady

Night Lady sa...

hej Snow White vilken tur att du har ett sådant träd..Önskar dig nu en fin helg och ge dvärgarna en stor kram från mig Night Lady

Night Lady sa...

Hi Evanir ..
Hope all is well with you and I hope you will have a wonderful weekend .. lots of hugs and kisses from Stockholm Love always Night Lady