tisdag 10 juni 2014

Thailand är en mediafluga..

Chinese photo Chinese.jpg
“Vart reser vi Svenskar ”
Night Ladys Star
Svenskarna reser utomlands som aldrig förr och
helsr reser vi till Danmark Thhailand kvalar
däremot inte ens in på top 10..
Night Ladys Star
Förra året gjorde svenskarna totalt 18,5 miljoner
utlandsresor vilket är en ökning med 674000 resor
eller 3,8 procent visar siffror från resekonsultbolaget
Resurs interjudatabas..
Night Ladys Star
Danmark ligger som vanligt i topp och ökar med
4,4 procent lite mer än hälften av resorna dit är
dagsresor där Öresundsbron betyder mycket..
Tvåa är Spanien och trea är Finland..
Chinese x photo China02.jpg
Vi håller oss helst till Europa när vi reser
utomlands det enda land utanför Europa
som tränger sig in på tio i topplistan
är USA vi resser inte så långt bort
konstaterar Hans Remvig på Resurs
Night Ladys Star
Men Thailand då kanske någon undrar?
Thailand är en mediafluga det är lite mer
än hälften av de som reser till USA som reser
dit säger Hans Remvig..
Night Ladys Star
Värt att notera är att siffrorna handlar om
alla resor inte bara semesterresor mycket av
resandet styrs av valutan..
Night Ladys Star
De senaste åren gjort Turkiet till
ett allt populärare resmål och Turkiet kommer
fortsätta att öka
Chinese x photo China02.jpg
Top 10:
Danmark 3 076 000 resor
Spanien 2 119 000
Finland 1 828 000
Norge 1 533 000
Storbritannien 1 072 000
Turkiet 740 000
Frankrike 680 000
Italien 672 000
USA 647 000..
Källa Metro & Resurs
Night Ladys Star
Och vart vill jag resa?
Jo USA England Irland och Skottland..
Jag har varit i nästan alla länder i Europa
men inte någon av dem..
Night Ladys Star
Night Lady
Resväska photo 14-1.jpg

10 kommentarer:

Aurora The Lovely sa...

Hej Night Lady..
Jag blir så glad att lyssna på din musik.. :-) I Thailand har jag aldrig varit jag känner ingen där.. Jag har däremot varit i Kina och hälsat på Mulan.. Ha en fin dag kram Aurora

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Jag har inte varit i Thailand heller, det finns så mycket fina resmål att välja..
Jätte fint blog..
Ha en fin dag.. Kram Moonlight

Ariel El vikingo dark sa...

Hello "Night Lady",
good evening
seems that there is no crisis in Sweden, right?
everyone is going on tour...
and you? =)

I wish you a fantastic week
a kiss and a hug

Snow White The Survival sa...

Har inga som helst Thailands planer trivs bäst i skogen hos dvärgarna ha en fin helg kram snow white

Annette sa...

Hej Night Lady
så fin blogg du har,min dator krånglar lite
Men är glad att vara tillbaka i bloggvärlden önskar dig en underbar helg kram

Night Lady sa...

Hej Aurora..
Ja jag har heller aldrig varit i Thailand men det finns andra länder som jag hellre skulle åka till.. Och Kina ja jag skulle gärna vilja se den kinesiska muren någon gång..tack för titten och ha en fin vecka nu kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
ja på min önskelista när det gäller länder så är detEnglans Scottland Irland och USA dom är högintressanta i mitt tycke.. ha en fin dag och kom snart tillbaka kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Ariel ..
No in Sweden, there are not many crises and it is so nice a good country to live in..
yes all go on holiday some stay in Sweden others travel abroad most of them choose Europe .. I have almost been all over Europe but not in the Balkan countries .. On my wish list England and USA :-) thanks for visiting and have a nice week hug Night Lady

Night Lady sa...

Hej Snow White..
ja jag förstår att du trivs bra där du är det skulle jag också göra ocj jag antar att du väntar på din prins..ha en härlig vecka och ge alla dvärgarna en puss från mig Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Annette..
Kul att du tittade in och kul att du har en blogg igen sen jobbar man med den när man har tid och lust..Så ingen fara om du inte är där ideligen det blir
när det blir.. ha en fin vecka nu kram Night lady