torsdag 28 augusti 2014

Det är nu du ska leva min vän..

Harlekin photo Gothic-Virgin-wpwbxx.jpg
"Har Du Visor"
Night Ladys Star
Har du visor, min vän, sjung dem nu!
För nu är tiden då visor ska sjungas
och den som ska sjunga är du!
Imorgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om de sånger som aldrig blir sjungna!
Så tala inte om visor med mig.
Låt visorna tala för dig!
Night Ladys Star
Vill du älska, min vän, gör det nu!
För nu är tiden för kärlek inne
och den som ska älska är du!
Imorgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om den längtan som aldrig har vågat!
Så tala inte om kärleken.
Låt kärleken tala, min vän!
Night Ladys Star
Vill du leva ditt liv, gör det nu!
För nu är tiden då ditt liv ska levas
och den som ska leva är du!
Imorgon är kanske för sent, min vän.
Vem bryr sig då om vad du drömde och ville.
Så vänta inte på någonting sen.
Det är NU du ska leva, min vän!
- Bengt Ahlfors -
Night Ladys Star
Night Lady


12 kommentarer:

nicki007 sa...

Den som vill leva om sitt liv har inte levat.

mathilde1305 sa...

Hej Night Lady..
Fint sant inlägg,
Att leva är som att älska, allt förnuft är emot det, all sund instinkt för det...
Ha en trevlig Helg.. Kram Mathilde

Eugeniusz Waldemar sa...

Dziękuję za odwiedziny :)
Pozdrawiam... Eugeniusz

Snow White The Survival sa...

Ja nu ska vi vrkligen leva nu är hösten här det är en tröst att den är så vacker.. Kram Snow White

Aurora The Lovely sa...

ha en fin helg Night Lady.. Stor kram från Aurora

cirofreelander sa...

Hello my great friend,thanks so much for your visit...kiss.
Have a good start of september with love,soul.

Night Lady sa...

Ungefär så Wordpress tack för titten..

Night Lady sa...

Hej Mathilde..
ja jag gillar alltid mina egna inlägg oavsett vad dom handlar om ha ha.. Tack för att du tittade in och hoppas att din helg var trevlig..har inte hunnit höra av mig på ett par dagar hinner inte men ringer så fort jag får tillfälle..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Eugeniusz Waldemar ..
Thanks for your visit and your comment ..
Hope you have a lovely week and hope you have summer still remaining in Poland ..
We still have summer in Sweden, but it's getting autumn ..
Hug Night Lady

Night Lady sa...

Så rätt så Snow White den är verkligen vacker med sina färger rött gult orange dessa färger som även är mina eftersom jag tillhör Lejonets tecken.. Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Aurora..
Ja min helg var helt okay hoppas din var detsamma.. Du fär väl snart börja att ta hand om dina rosor innan det blir kallt men det klarar du säkert galant med dina gröna fingrar.. ha en fortsatt fin vecka och kom snart tillbaka kram Night Lady

Night Lady sa...

Hi Soul ..
Thanks for your visit at night lady it was nice to see you back .. Now begins the summer to run out in Sweden and soon we fall .. But autumn is beautiful and exciting so it does not matter so much, and the summer will be back next year .. Have a great week my friend and you, I like your new profile picture stylish:-)
Love Always Night Lady