torsdag 21 augusti 2014

Filmtips..

Harlekin photo de.jpg
“Kultfigurer Blir Biohjältar”
Night Ladys Star
“Age of Extinction”
I den sista filmen om leksakerna från 1980-Talet
återvänder de gpda autoboternas ledare Optimus Prime
med honom i spetsen kan robotkriget få ett slut
en gång för alla..
Night Ladys Star
“Teenage Mutant Ninja Turtles”
Framtiden ser märk ut för New York där den onde
Shredder styr kanse kommer räddningen från kloakerna
där dom fyra bröderna Ninja Turtles lever och lär av
ninjutsutränaren Splinter..
Night Ladys Star
“Guardians of The Galaxy”
Teamet The Guardians har jagat elaka utomjordingar
sedan serien om dem skapades på 1960-Talet i filmen
varvas action med svängiga 80-Tals låtar som Björn Skifs
“Hooked on a Feeling”
Källor: sf.se imdb.com
Night Ladys Star
“Upplev Norge genom Frost”
Trots vinterkylan i filmen har Disneys Frost väckt mångas
intresse för Norge i sommar en av anledningarna till  att turismen
har ökat är att kungariket av Arendale där “Frost” utspelar sig
bygger på staden Bergens fjordar hus och byggnader så om du
inye har vägarna förbi kan du drömma dig bort i filmen..
Night Ladys Star
 I dem amerikanska versionen talar flera karaktärer med Norsk
brytning och har fått Norska namn som snögubben Olaf..
Källa: theguardian.com
Night Ladys Star
“Svenskt får festivalpris”
Den svenske regissören Ruben Östlunds film “Turist”
fick juryns specialpris i den prestige fyllda kategorin
Un Certain Regard i Cannes filmfestival i maj dramat som
skildrar hur en familjs värderingar sätts på prov fick stående
ovationer i höst planeras den ha Sverige premiär..
Källa: sf.se
Night Ladys Star
“Visste du”
Barnfilmen småkryp långfilmen med dom charmiga små krypen
vissades på 822 biografer i hemlandet Frankrike och tog
första platsen på biotoppen framför storfilmer som
Lego – Filmen
Källa: studiosentertainment.se
Night Ladys Star
“Lite Roligt”
Världens äldsta dator animerade film kan ha gjorts
av svenska företaget Nordic ADB filmen visades i
svensk TV 1961 och den enda kopian  som är kvar
finns på Tekniska museet i Stockholm
Källa: tekniskamuseet.se
    Night Lady photo cooltext894239190.png


10 kommentarer:

Aurora The Lovely sa...

The weekend is upon us and I think we should all
take time to do the things we love and be around our
most cherished family and friends!
Hugs kisses Aurora..

Helgen är över oss och jag tror att vi alla bör
ta tid att göra det vi älskar och vara runt vår
mest omhuldade familj och vänner!
Kramar kysser Aurora ..

Moonlight sa...

Bra blogg ett tema i en blogg är alltid intressant.. Önskar dig nu en fin helg kram Moonlight

nicki007 sa...

Önskar Night Ladys vänner en fin helg..

mathilde1305 sa...

Hej Night Lady...
Super blogg, bra att veta..
Ha en trevlig Helg..
Kram Mathilde

Doris sa...


Hej Nicki,
Ni har varit på mitt varar besvärad partier sistone.
önskar att jag kunde se dig personligen.
Jag är så glad att du gillar kortet jag skickade till dig. :-)
Jag gillar inte fb men jag kan sluta med att säga hej ibland ...
Jag hoppas din helg visar sig bra.
Älskar dig min underbara bästa vän. stor kram, kysser stora leenden:-D

Night Lady sa...

Tack för titten Aurora..
ja nu är det snart helg igen och vi får eventuellt träffa vänner eller fmilj.. Stoe kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
ja visst är det så att varje inlägg behöver ett tema annars blir det väl lite tråkigt..
ha en fin helg kram Night Lady

Night Lady sa...

Night Ladys vänner tackar Nickis Wordpress

Night Lady sa...

Hej Mathilde...
tack för titten hoppas allt bra.. Ringer om en stund om jag hinner.. Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Doris..
tack för besöket i min blogg synd att du inte gillar Fb för jag tyckte inte om Google+ men vi kan ju prata på våra sidor.. Önskar dig nu en underbar helg så ses vi nästa vecka..Kram Night Lady