tisdag 11 november 2014

Blommor & Bin..

“Bakterier från Bihonung”
kan bli nya antibiotikan..
Night Ladys Star
Bakterier från bihonung kan i framtiden bli ett alternativ
till antibiotika hoppas forskare i Lund det har bland annat
botat svårläkta sår på hästar..
Night Ladys Star
Vi har hittat de här bakterierna i alla sorters bin
över hela världen säger Alejandra Vasquez teknisk
doktor i medicinsk mikro biologi vid Lunds Universitet
Det här har ingen sett tidigare eftersom mjölksyre-
-bakterierna behöver vara levande och bara
överlever några veckor i honungen under
själva produktionen..
Night Ladys Star
Honung från affären fungerar därför inte..
Forskarna har i labatorieförsök visat att mjölksyre-
-bakterierna från bins honungsmage  kan motverka
antibiotikaresistenta sjukdomsbakterier främst inriktar
de sig på att med honungsbakteriernas hjälp bota
svårläkta sår..
Night Ladys Star
Studier på ett tiotal hästar har gett goda resultat
samtliga hästars sår läkte nästa steg är att under
hösten göra pilotstudier på människor blir resultatet
där bra går forskarna vidare med mer omfattande
studier på människor även här ligger fokus
på svårläkta sår..
Night Ladys Star
 Liggsår Bensår Diabetikersår  det är sår som
förblir öppna och är väldigt smärtsamma för
patienterna ofta är det äldre människor det
handlar om en underprioriterad grupp..
Källa: Metro
Night Ladys Star
Night Lady
 
Bee photo xse3.png


14 kommentarer:

nicki007 sa...

Love the bees...

Snow White The Survival sa...

Jag har många fina små bin i skogen dom sköter mina blommor :-)

Moonlight sa...

ja vi får hoppas att detta verkligen stämmer då kan vi pusta ut ett tag till och slippa dö i vanliga infektioner om antibiotikan slutar att fungera helt.. Kram Moonlight

Aurora The Lovely sa...

Oj vad bra att få veta jag har massor av bin inne hos mina rosor nu ska jag vara extra rädd om dem..Kram Aurora

mathilde1305 sa...

A smile is a curve that sets everything straight..
Pass it on..
Share with friends..
Wish You A Happy Weekend
Kram Mathilde..
Hugs and smiles..
Mathilde

Moonlight sa...

Sprang förbi stressar vidare men lämnar hemskt mycket kram :-) Moonloght

Aurora The Lovely sa...

Nu har jag sparat en massa nyttig honung..Nu ska jag städa mina Gudmödrars lilla hus så jag har lite bråttom idag.. Kram Aurora

Night Lady sa...

Me to Nickis WP..

Night Lady sa...

Tack för titten min söta Snow White...Kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Ja jag instämmer verkligen skulle vara ett steg tillbaka i månsklighetens historia usch..
Kram Night Lady

Night Lady sa...

Ja Aurora var rädd om både dina bin och dina rosor..Kram Night Lady

Night Lady sa...

Tack Moonlight lämnar några kramar tillbaka :-)
Ha en fin dag kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Aurora vad fint att du spart en massa honnung och jag tror du städade så fint åt dina gudmödrar.. Ha en fin vecka nu kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Thilde..
tack för kommentar och besök och skönt att din dator är okay igen..Ha en fin dag massor av kramar från Night Lady