onsdag 21 januari 2015

Den som tar risker är fri...

Elf photo mavka117117_zps6eccfcb0.png
NL
“Att Våga Risker”
Night Ladys Star
Att skratta är att riskera att verka dum.
Att sträcka sig efter en annan människa är att
exponera sitt sanna jag.
Night Ladys Star
Att presentera sina idéer, sina drömmar för andra är att
riskera att förlora dem.
Att älska är att riskera att inte bli älskad tillbaka.
Night Ladys Star
Att leva är att riskera att dö.
Att hoppas är att riskera förtvivlan.
Att försöka är att riskera misslyckas.
Night Ladys Star
Men, risker måste tas
eftersom den största faran med livet är att
inte riskera någonting.
Den människa som inte riskerar någonting,
har ingenting,
är ingenting,
gör ingenting.
Night Ladys Star
Hon kanske undviker lidande och sorg,
men kan helt enkelt inte växa, älska . . . Leva!
Genom att vara kedjad vid sina attityder
blir hon slav och  förlorar friheten.
Bara den människa som tar risker är Fri.
- T.S. ELIOT -
Night Ladys Star
Night Lady photo cooltext894239190.png

16 kommentarer:

Efe Sal sa...

Det är en spansk ordspråk som säger att havet inte passerar inte arrirsga.
Specifikt enligt hans poesi som för övrigt är vacker.

En kyss.
efe

Snow White The Survival sa...

"Little January"
Tapped at my door today ..
So now it is winter here ..
Have a nice weekend and take the opportunity to
enjoy the beautiful winter
hug Snow White

Nelma Ladeira sa...

Viver e amar!
Ninguém vive sem amor!
A vida nos trás bons e mal momentos, mas temos que saber enfrentar.
Lindo texto amiga,
Beijinhos.

Ariel El vikingo dark sa...

beautiful words,
wonderful creation!

a kiss and a hug

mathilde1305 sa...

Var Dig själv, för annars finnsingen som Du... Kram Thilde

YoSueño sa...

Siempre hay que arriesgar la vida es eso, espero que la disfrutes todo lo que puedas.Un Fuerte ABRAZO

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Sorry.. det var ett tag sedan, men ska bättra mig, och ta det lite i taget, så hinner jag med...
Ha en mysig dag.. Kram Moonlight

Vist ska man ta risker, annars vore livet för enformig..

inger-sofia sa...


Kram till dig för alla dina "fina" och tänkvärda inlägg

Night Lady sa...

Hej Efe Sal..
Jag älskar alla citat och ordspråk använder ofta sådana i mina bloggar dom ä för det mesta mycket bra.. Tack för besöket min vän och ha en fin helg kram Night Lady

Night Lady sa...

Söta ord av en söt prinsessa kram lilla Snow White

Night Lady sa...

Hej Nelma Laderia..
Trevligt att du besöker mig.. Nu önskar jag dig en fin helg.. Lots of hugs Night Lady XXX

Night Lady sa...

Hej Ariel...
Tack för besöket och kommentaren alltid trevligt att se dig i min blogg.. Nu önskar jag dig en lång och härlig helg.. Kram Nicki XXX

Night Lady sa...

Hej Mathilde..
Fint citat..
Önskar dig nu en lång och fin helg.. massor av kramar Night Lady

Night Lady sa...

Hej YoSueño..
Har inte haft så mycket tid att skriva men snart kanske jag hinner lite mera..tack för din kommentar och ha en fin helg Lots of hugs Night Lady xxx

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Ja nu har jag skrivit så att tangentbordet ryker har svarat i 6 inlägg hos nicki och nu är det night ladys tur svettigt värre men skönt att det blit gjort får se om jag hinner med snow white idag eller inte för nu börjar jag lessna lite.. Ha en fin kväll och helg kram Night Lady XXX

Night Lady sa...

Tack för titten Inger och tack själv för alla dina fina inlägg och kommentarer ha en underbar helg så hörs vi kram Night Lady