fredag 16 januari 2015

Dator & TV - Spel..

Night Lady photo NightLady11_zpsa9ad5e93.jpg
“De Tre mest sålda spelen någonsin”
Vissa dator och TV-spel går hem hos både hängivna spelare
och den stora massan här är dom tre som sålt mest genom tiderna..
Night Ladys Star
Minecraft:
Sedan lanseringen har Minecraft sålt mer än 54 miljoner
exemplar  den grafiskt fyrkantiga spelvärden får man bygga
vad man vill och spelarna har fattat tycke för de oändliga
möjligheterna hjärnan bakom spetet är svensken
Markus Persson..
Security photo Security.gif
Tetris:
Sedan originalspelet släpptes 1984 har en mängd
olika varianter av Tetris tillkommit och till de flesta
spelkonsoler spelet där man stapplat byggklossar är därför
det mest spelade med 143 miljoner sålda exemplar..
Night Ladys Star
WII Sports:
Med Wii Sports kan upp till fyra spelare spela fem
olika idrottsgrenar att detta familjespel såldes tillsammans
med konsolen när den kom ut 2006 bidrog till att över 82
miljoner exemplar såldes vilket gör spelet till det mest sålda..
Källor: thelabel.se
Security photo Security.gif
“Spela Tetris på en T-shirt”
Spelet Tetris är ett av de mest sålda spelen någonsin
lagom till klassikerns 30-årsdag 2014 skapade spelentuiasten
Marc Kerger en spelbar Tetris tröja på T-shirten finns en skärm
med knappar som är kopplade till en mjukvara
Källa: mashable.com
Night Ladys Star
“12”
Ungefär så många miljoner exemplar av 3DS.spelen
Pokemon X och Pokemon Y har sålts sedan lanseringen
i oktober 2013 det gör spelen till världens snabbaste
säljande 3DS-spel..
Källa: fz.se
Security photo Security.gif
Ja TV och Data spel kanske det blir lite mer av nu
under den mörka och kalla Januari..
Night Ladys Star
Min egen favorit ja det är självfallet Tetris..
Night Lady
Night Lady photo NL-3.gif


10 kommentarer:

nicki007 sa...

En fin helg önskar jag alla som besöker min Night Lady blogg..
Nicki

mathilde1305 sa...

Tack... Hoppas Du hade en fin Helg, ja, med besöken är det ganska glest, inget att göra åt..
Ha en bra dag.. Kram Mathilde

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Koncentrera dig på tystnaden.
Lyssna till dess ljud.
Dröj kvar i den.
Försök bära med dig den där friden vart du än går.
Ha en fin vecka...
Kram Moonlight

Aurora The Lovely sa...

Hej Night Lady..
Det är lätt att hålla fast vid det förflutna i förhoppning om det som skulle ha varit, men fortfarande inte är eller heller aldrig kommer att bli..
Ha det Gott.. Aurora

Snow White The Survival sa...

Och tack alla som besöker Snow White..

Night Lady sa...

En fin helg önskar jag alla mina vänner från Wordpress..

Night Lady sa...

Hej Thilde..
Jag jag bryr mig inte så mycket om besöken längre utan pysslar med bloggen för mitt eget nöjes skull..Då slipper man bli besviken.. Ha ett fortsatt fin vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

Tack Moonlight..
Fina ord ha en bra vecka du med och hoppas skitvädret snart försvinner kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Aurora..
Ja från det förflutna så räcker det med att minnas det som är bra och lära sig något om det dåliga men helst av allt ska man bara se framåt.. Ha en fortsatt fin vecka Kram Night Lady

Night Lady sa...

Japp och tack alla som besöker alla mina 3 bloggar kram Night Lady