onsdag 4 mars 2015

Sätt Åldringarna I Fängelse..

Night City 02 photo ght56.jpg
“Lösningen på åldrings och fängelsevården”
Töm fängelserna och långvårdsavdelningarna
Night Ladys Star
Låt åldringarna bo i fängelserna:
Där får de tillsyn och omvårdnad hela dygnet..
Raster utflykter terapi och betalt jobb..
Night Ladys Star
De serveras näringsriktig kost
som kostar 10 gånger mer än den mat våra barn får i skolan..
Det finns TV på rummet sexrum och framför allt gratis hyra.
Inget dras på pensionen..
Night Ladys Star
Låt fångarna bo på långvården:
Klockan 16.00 dras persiennerna ner för natten..
Dom får bo 2-4 personer i varje rum..
Ingen vidare tillsyn inga gemensamhetsutrymmen..
Night Ladys Star
Indragen efterrätt..
Vill dom ha kaffe får dom betala detta med egna medel..
Hyran dras av på deras blivande pension..
Vid rymning fördubblas strafftiden..
Night Ladys Star
På detta vis kommer Sverige inom kort att halvera
antalet fångar för vem vill göra något brottsligt
och riskera en sådan behandling...
Night Ladys Star
Night Lady

8 kommentarer:

inger-sofia sa...

Det där var en intressant omvändning ..som får mig att ta en extra tur in till tankerummet Önskar dig en fin dag Kram

Snow White The Survival sa...

En vacker dag när jag blir gammal ja då låter fängelset bra för mig Kram Snow White

mathilde1305 sa...

Hej Night Lady..
Ja, det är något att tänka på, inte så dumt..
Ha en skön avslappnad helg, och att Du blir friskt snart igen..
Kram Mathilde

Moonlight sa...

Hej Night Lady..
Ops...Grattis till Kvinnodagen,
var har den tagit vägen..
Kram Moonlight..
Mådde inte så bra idag, frysning o. Huvudvärk, hoppas att jag inte blir sjuk nu..

Night Lady sa...

Hej Inger..
Ja visst kan man fundera på mycket här i livet mycker är fel och mycket skulle kunna vara annorlunda..
Men bara att ta det som det är.. ha en fin fortsättning på veckan kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Snow White ja då ses vi i fängelset tycker jag :-) Kram på dig från Night lady

Night Lady sa...

Hej Thilde..
Ja helgen är över men frisk nej börjar bli riktigt less på det här man vad ska man göra åt det.. Hoppas du mår bra kram Night Lady

Night Lady sa...

Hej Moonlight..
Grattis till kvinnodagen lite i efterskott jag glömde den var upptagen med att fira min förlovningsdag det var så trevligt :-)
Kram på dig från Night Lady