tisdag 19 april 2016

Kortets vara eller icke vara..

Night Lady photo Nidey.jpg
“Varför betalar alla med kort”
På tal om övervakning och integritet: Varför har dt blivit så
otroligt utbrett i Sverige att alltid betala med kort  och på
så sätt ge okända insyn i alla ens inköp?
Night Ladys Star
Det hade varit begripligt om det hade varit enklare än att
betala kontant men det är ju snarare besvärligare att
sticka in ett kort och sedan slå samma tjatiga kod än
att räcka fram en sedel...
Källa: Cash Is King
 photo hundralapp_transp_zpssmfpofoy.png

10 kommentarer:

Snow White The Survival sa...

For a nice friend
"nice day"..

For a sweet friend
"sweet day"

For a loving friend
"lovely day"

For a Good friend
"good day"

Anonym sa...

Måste nog hålla med varför krångla till det så förbaskat med allting man vet inte vad man ska vänta sig i framtiden och om nu alla pengar ska bort varför då byta ut alla sedlar och mynt kram Sussie

Aurora The Lovely sa...

Give me books, French wine, fruit, fine weather and a little music.
Have a great weekend hugs Aurora

Winnie The Pooh sa...

Happy Sunday...
I wish you Sunday to be as
sweet as ice-cream,
as a cheese cake,
as a sugar cane,
Have a Happy Sunday.

Night Lady sa...

Snow White det var fint...

Night Lady sa...

ja Sussie det är precis det jag undrar också vad är vitsen med allt..
ha en fin vecka kram Night Lady

Night Lady sa...

ja du Aurora allt det där kan jag också ta :-)
tack för titten och ha en fin början på maj..
Kram Night lady

Night Lady sa...

tack Winnie och du det är absolut roligt att se dig igen Topp..
ha en fin måndag och kom snart tillbaka kram Night lady

Araan sa...

Bom dia, beijos
Araan.

mellasweden sa...

jag vill inte använda mina kort när jag handlar, jag vill använda kontanter. Om jag ber någon handla åt mig blir det ju kontanterna. Inte och aldrig ja skulle ge mina kort till någon för att handla. Nej kontanter gillar jag och vill ha kvar. kram Mella