tisdag 5 april 2016

The Imaginarium of Doctor Parnassus..

Night Lady photo 02c_zpsumtqs32c.jpg
“The Imaginarium of Doctor Parnassus”
Är en fantasy-äventyr- och mysteriefilm regisserad av Terry Gilliam
som också skrivit manus tillsammans med Charles McKeown..
Night Ladys Star
I filmen tar ledaren av ett resande teatersällskap, genom en pakt
med Djävulen publiken med på en resa genom en magisk spegel
för att utforska deras fantasier..
Night Ladys Star
Handlingen startar i nutid, där den odödlige tusenårige
Doktor Parnassus (Plummer) leder ett resande teatersällskap
som erbjuder publiken en chans att bege sig bortom verkligheten
med hjälp av en magisk spegel som han har i sin ägo..
Night Ladys Star
Bland medlemmarna i gruppen finns den fingerfärdige experten
Anton (Andrew Garfield) och dvärgen Percy (Verne Troyer)
Parnassus har möjligheten att guida andras fantasier genom
en pakt med Djävulen (Waits), som nu kommer för att ta
det han förtjänar nämligen doktorns dotter (Lily Cole)..
Night Ladys Star
Gruppen, som får sällskap av en mystisk nykomling vid
namn Tony spelad av Ledger, Depp, Law, och Farrell
ger sig av på en resa genom parallella världar
för att rädda flickan..
Night Ladys Star
Klicka på länken här..
Night Ladys Star
Kram Night Lady 


8 kommentarer:

Anonym sa...

Den filmen ska jag se låter spännande regn ute idag så ett riktigt filmväder.
Men bättre tider kommer kram Donald

Snow White The Survival sa...

Jag älskar film ska se den..
Kram!!!

Anonym sa...

Den filmen har jag inte ens hört talas om kanske man ska hyra nån kväll.
Ha en fin helg Kram Esmeralda

Aurora The Lovely sa...

En blivande filmkväll för mig och Philip ser jag.. Kram Aurora

Night Lady sa...

Det gör du rätt i Donald ha det gott kram Night lady

Night Lady sa...

Gör det lilla Snow White.....

Night Lady sa...

Hyr den du Esmeralda för det ska jag också göra.. Kram Night Lady

Night Lady sa...

Låter bra Aurora ge Philip en kram från mig.. Night lady